Saltar al contingut principal

Finançament del sistema de protecció social

Finançament del sistema de protecció social Catalunya. 2003
Import % Euros per habitant
Cotitzacions efectives dels ocupadors 13.250.071 48,14 2.018
Cotitzacions imputades dels ocupadors 2.106.960 7,65 321
Cotitzacions de les persones protegides 5.178.969 18,82 789
Aportació administració autonòmica 6.626.959 24,08 1.009
Aportació administració central -769.521 -2,79 -117
Aportació altres administracions 316.195 1,15 48
Altres ingressos corrents 814.729 2,96 124
Total 27.524.632 100,00 4.193
Unitats: Milers d'euros.
Font: Idescat. Comptes de la protecció social.
Finançament del sistema de protecció social Espanya. 2003
Import % Euros per habitant
Cotitzacions efectives dels ocupadors 70.767.684 40,91 1.685
Cotitzacions imputades dels ocupadors 15.663.750 9,06 373
Cotitzacions de les persones protegides 27.251.757 15,76 649
Aportació administració central 8.702.243 5,03 207
Aportació altres administracions 46.988.850 27,17 1.119
Altres ingressos corrents 3.595.852 2,08 86
Total 172.970.137 100,00 4.118
Unitats: Milers d'euros.
Font: Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social; INE.

Darrera actualització: 20 de gener de 2016.

Nota metodològica

Les dades sobre protecció social han estat elaborades d'acord amb la metodologia SEEPROS, en la seva versió del 1996, que impulsa l'Eurostat i ja ressenyada en la nota metodològica de la fitxa de Despeses del sistema de protecció social.

Com en el cas de les despeses, aquestes dades també presenten certes dificultats d'actualització i estabilització, amb diferències en sèries publicades anteriorment. Això és degut al fet que la metodologia SEEPROS ha anat precisant alguns aspectes de la seva aplicació, amb els consegüents ajustos en les nostres dades.

En el cas del finançament és determinant el criteri que s'utilitzi per territorialitzar les aportacions de l'Estat central a la Seguretat Social. En aquests comptes s'ha utilitzat el criteri d'efectuar una estimació en proporció al nombre d'afiliats. Aquesta opció ens condueix a presentar un superàvit comptable aproximat que cal entendre com l'escreix entre els ingressos de la Tresoreria General de la Seguretat Social (i la resta de fonts d'ingressos marginals del sistema) a Catalunya i les despeses realitzades per tot el sistema (INSS, ISM, SCS, ICS, ICASS, INEM, etc.).

L'existència d'una base solidària sobre la qual s'estructura la Seguretat Social en el conjunt de l'Estat dificulta l'elaboració dels comptes d'una comunitat autònoma.