Saltar al contingut principal

Finançament del sistema de protecció social

Finançament del sistema de protecció social Catalunya. 2005
Import % Euros per habitant
Cotitzacions efectives dels ocupadors 14.993.047 46,16 2.186
Cotitzacions imputades dels ocupadors 2.312.389 7,12 337
Cotitzacions de les persones protegides 5.922.918 18,23 863
Aportació administració autonòmica 8.867.412 27,30 1.293
Aportació administració central -512.326 -1,58 -75
Aportació altres administracions 264.280 0,81 39
Altres ingressos corrents 635.604 1,96 93
Total 32.483.323 100,00 4.735
Unitats: Milers d'euros.
Font: Idescat. Comptes de la protecció social.
Finançament del sistema de protecció social Espanya. 2005
Import % Euros per habitant
Cotitzacions efectives dels ocupadors 80.792.984 39,73 1.862
Cotitzacions imputades dels ocupadors 18.084.636 8,89 417
Cotitzacions de les persones protegides 31.499.467 15,49 726
Aportació administració central 12.167.486 5,98 280
Aportació altres administracions 56.453.360 27,76 1.301
Altres ingressos corrents 4.351.956 2,14 100
Total 203.349.889 100,00 4.686
Unitats: Milers d'euros.
Font: Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social; INE.

Darrera actualització: 20 de gener de 2016.

Nota metodològica

Les dades sobre protecció social han estat elaborades d'acord amb la metodologia SEEPROS, en la seva versió del 1996, que impulsa l'Eurostat i ja ressenyada en la nota metodològica de la fitxa de Despeses del sistema de protecció social.

Com en el cas de les despeses, aquestes dades també presenten certes dificultats d'actualització i estabilització, amb diferències en sèries publicades anteriorment. Això és degut al fet que la metodologia SEEPROS ha anat precisant alguns aspectes de la seva aplicació, amb els consegüents ajustos en les nostres dades.

En el cas del finançament és determinant el criteri que s'utilitzi per territorialitzar les aportacions de l'Estat central a la Seguretat Social. En aquests comptes s'ha utilitzat el criteri d'efectuar una estimació en proporció al nombre d'afiliats. Aquesta opció ens condueix a presentar un superàvit comptable aproximat que cal entendre com l'escreix entre els ingressos de la Tresoreria General de la Seguretat Social (i la resta de fonts d'ingressos marginals del sistema) a Catalunya i les despeses realitzades per tot el sistema (INSS, ISM, SCS, ICS, ICASS, INEM, etc.).

L'existència d'una base solidària sobre la qual s'estructura la Seguretat Social en el conjunt de l'Estat dificulta l'elaboració dels comptes d'una comunitat autònoma.