Saltar al contingut principal

Finançament del sistema de protecció social

Finançament del sistema de protecció social Catalunya. 2009
Import % Euros per habitant
Cotitzacions efectives dels ocupadors 17.446.758 37,69 2.343
Cotitzacions imputades dels ocupadors 4.632.831 10,01 622
Cotitzacions de les persones protegides 6.037.471 13,04 811
Aportació administració autonòmica 12.960.782 28,00 1.740
Aportació administració central 3.811.884 8,24 512
Aportació altres administracions 463.759 1,00 62
Altres ingressos corrents 934.143 2,02 125
Total 46.287.627 100,00 6.215
Unitats: Milers d'euros.
Font: Idescat. Comptes de la protecció social.
Finançament del sistema de protecció social Espanya. 2009
Import % Euros per habitant
Cotitzacions efectives dels ocupadors 94.468.698 34,61 2.037
Cotitzacions imputades dels ocupadors 24.977.815 9,15 539
Cotitzacions de les persones protegides 32.735.036 11,99 706
Aportació administració central 38.178.646 13,99 823
Aportació altres administracions 79.802.697 29,24 1.721
Altres ingressos corrents 2.767.914 1,01 60
Total 272.930.806 100,00 5.886
Unitats: Milers d'euros.
Font: Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social; INE.

Darrera actualització: 20 de gener de 2016.

Nota metodològica

Les dades sobre protecció social han estat elaborades d'acord amb la metodologia SEEPROS, en la seva versió del 1996, que impulsa l'Eurostat i ja ressenyada en la nota metodològica de la fitxa de Despeses del sistema de protecció social.

Com en el cas de les despeses, aquestes dades també presenten certes dificultats d'actualització i estabilització, amb diferències en sèries publicades anteriorment. Això és degut al fet que la metodologia SEEPROS ha anat precisant alguns aspectes de la seva aplicació, amb els consegüents ajustos en les nostres dades.

En el cas del finançament és determinant el criteri que s'utilitzi per territorialitzar les aportacions de l'Estat central a la Seguretat Social. En aquests comptes s'ha utilitzat el criteri d'efectuar una estimació en proporció al nombre d'afiliats. Aquesta opció ens condueix a presentar un superàvit comptable aproximat que cal entendre com l'escreix entre els ingressos de la Tresoreria General de la Seguretat Social (i la resta de fonts d'ingressos marginals del sistema) a Catalunya i les despeses realitzades per tot el sistema (INSS, ISM, SCS, ICS, ICASS, INEM, etc.).

L'existència d'una base solidària sobre la qual s'estructura la Seguretat Social en el conjunt de l'Estat dificulta l'elaboració dels comptes d'una comunitat autònoma.