Saltar al contingut principal

Finançament del sistema de protecció social

Finançament del sistema de protecció social Catalunya. 2013
Import % Euros per habitant
Cotitzacions efectives dels ocupadors 15.996.358 39,20 2.149
Cotitzacions imputades dels ocupadors 2.981.117 7,31 400
Cotitzacions de les persones protegides 5.556.841 13,62 747
Aportació administració autonòmica 10.255.371 25,13 1.378
Aportació administració central 4.875.289 11,95 655
Aportació altres administracions 485.535 1,19 65
Altres ingressos corrents 724.904 1,78 97
Total 40.802.202 100,00 5.482
Unitats: Milers d'euros.
Font: Idescat. Comptes de la protecció social.
Finançament del sistema de protecció social Espanya. 2013
Import % Euros per habitant
Cotitzacions efectives dels ocupadors 84.956.767 33,02 1.823
Cotitzacions imputades dels ocupadors 19.155.137 7,44 411
Cotitzacions de les persones protegides 31.229.583 12,14 670
Aportació administració central 42.953.725 16,69 922
Aportació altres administracions 72.156.462 28,04 1.549
Altres ingressos corrents 6.838.579 2,66 147
Total 257.290.253 100,00 5.522
Unitats: Milers d'euros.
Font: Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social; INE.

Darrera actualització: 20 de gener de 2016.

Nota metodològica

Les dades sobre protecció social han estat elaborades d'acord amb la metodologia SEEPROS, en la seva versió del 1996, que impulsa l'Eurostat i ja ressenyada en la nota metodològica de la fitxa de Despeses del sistema de protecció social.

Com en el cas de les despeses, aquestes dades també presenten certes dificultats d'actualització i estabilització, amb diferències en sèries publicades anteriorment. Això és degut al fet que la metodologia SEEPROS ha anat precisant alguns aspectes de la seva aplicació, amb els consegüents ajustos en les nostres dades.

En el cas del finançament és determinant el criteri que s'utilitzi per territorialitzar les aportacions de l'Estat central a la Seguretat Social. En aquests comptes s'ha utilitzat el criteri d'efectuar una estimació en proporció al nombre d'afiliats. Aquesta opció ens condueix a presentar un superàvit comptable aproximat que cal entendre com l'escreix entre els ingressos de la Tresoreria General de la Seguretat Social (i la resta de fonts d'ingressos marginals del sistema) a Catalunya i les despeses realitzades per tot el sistema (INSS, ISM, SCS, ICS, ICASS, INEM, etc.).

L'existència d'una base solidària sobre la qual s'estructura la Seguretat Social en el conjunt de l'Estat dificulta l'elaboració dels comptes d'una comunitat autònoma.