Establiments hotelers. Viatgers. Per marques turístiques i categoriesM RSS 

Catalunya. 2016
        Valor        Variació (%)
           2014           2015           2016           2014           2015           2016
Total viatgers   16.773,5   17.686,4   19.094,4   3,5   5,48,0
Per marques turístiques      
     Barcelona   7.084,7   7.461,1   7.880,2   3,2   5,35,6
     Catalunya Central   941,2   :   :   19,1   ....
     Costa Brava   2.997,5   3.240,4   3.425,5   -0,1   8,15,7
     Costa Daurada   2.207,2   2.395,0   2.558,7   5,0   8,56,8
     Costa Barcelona (2012-2014)   2.305,0   :   :   5,4   ....
     Costa Barcelona (*)   :   3.062,7   3.549,0   ..   ....
     Paisatges Barcelona (*)   :   215,5   249,5   ..   ....
     Pirineus   548,5   580,7   658,5   -6,2   5,913,4
     Terres de Lleida   228,9   235,1   262,0   11,6   2,711,4
     Terres de l'Ebre   249,0   270,7   293,2   -3,7   8,78,3
     Val d'Aran   211,6   225,1   217,6   -3,4   6,4-3,3
Per categories      
     Cinc estrelles d'or   949,9   975,7   1.027,6   4,4   2,75,3
     Quatre estrelles d'or   7.491,5   8.025,0   8.457,1   5,9   7,15,4
     Tres estrelles d'or   5.569,0   5.528,5   5.983,9   0,2   -0,78,2
     Dues estrelles d'or   1.194,2   1.317,2   1.468,2   0,9   10,311,5
     Una estrella d'or   598,9   764,0   849,8   12,0   27,611,2
     Dues i tres estrelles d'argent   645,1   718,8   855,3   11,5   11,419,0
     Una estrella d'argent   324,9   357,1   452,5   -12,0   9,926,7
Unitats: Milers.

Font: Idescat, a partir de l'Enquesta d'ocupació hotelera de l'INE.

: No disponible.

Notes:

- A partir de l'any 2015 la marca Costa Barcelona incorpora també les comarques del Vallès Occidental i del Vallès Oriental.

- (*) Amb motiu de la creació de la comarca del Moianès, els municipis de Castellcir, Castellterçol, Granera i Sant Quirze Safaja (que formaven part de la marca Costa Barcelona), a partir del gener del 2016 passen a integrar-se a la marca Paisatges de Barcelona.


Comentari

L'any 2016, segons dades definitives, el nombre de viatgers registrats en establiments hotelers a Catalunya mostra una variació positiva del 8% respecte a l'any anterior. La marca turística que aplega el major nombre de viatgers és la de Barcelona, que puja un 5,6%. Per categories d'establiments hotelers, els hotels de quatre i de tres estrelles d'or apleguen el major nombre de viatgers. Els de quatre estrelles augmenten un 5,4% i els de tres estrelles d'or un 8,2%.

Data de publicació:

Darrer període (2016): 24 de gener del 2017.

Sèries revisades amb data 31 de juliol del 2017 (sense canvis).

Més informació a:

 Establiments hotelers. Viatgers. Per marques turístiques i categories. Indicador de conjuntura econòmica. Idescat.

Altres indicadors relacionats T=Taula

Capítol Turisme
 Establiments hotelers. Viatgers, pernoctacions i grau d'ocupació T
 Establiments hotelers. Viatgers. Per marques turístiques i categories T
 Establiments hotelers. Viatgers. Per procedència T
 Establiments hotelers. Pernoctacions. Per marques turístiques i categories T
 Establiments hotelers. Pernoctacions. Per procedència T
 Establiments hotelers. Grau d'ocupació. Per marques turístiques i categories T
 Càmpings. Viatgers i pernoctacions. Per procedència T
 Càmpings. Viatgers. Per marques turístiques i categories T
 Càmpings. Pernoctacions. Per marques turístiques i categories T
 Càmpings. Grau d'ocupació. Per marques turístiques i categories T
 Turisme rural. Viatgers i pernoctacions. Per procedència T
 Turisme rural. Viatgers. Per marques turístiques T
 Turisme rural. Pernoctacions. Per marques turístiques T
 Turisme rural. Grau d'ocupació. Per marques turístiques T
 Visitants estrangers T
 Turistes estrangers. Per país de residència habitual T
 Turistes estrangers. Despesa declarada T
 Visitants estrangers (sèrie anual 2004-2015). Turistes i altres visitants. Per procedència T
 Turistes estrangers (sèrie anual 2001-2015). Motiu i característiques del viatge T
 Turistes estrangers (sèrie anual 2004-2015). Despesa declarada T
 Allotjaments turístics. Places T

Sou aquí: