Skip to main content

Sessió sobre el registre de defuncions amb covid-19: l'ús de les dades per a la presa de decisions en polítiques públiques

  • Ponents:
    • Antoni Planella, Direcció General de Planificació i Recerca en Salut, Departament de Salut
    • Xevi Rosean, Direcció General de Planificació i Recerca en Salut, Departament de Salut
    • Lourdes Riart, Direcció General de Planificació i Recerca en Salut, Departament de Salut
    • Anna Mompart, subdirectora general de la Cartera de Serveis i Anàlisi de la Informació, Departament de Salut
  • Organitzat per: Institut d'Estadística de Catalunya
  • Lloc: en línia via Teams
  • Dates: 17 de març del 2023
  • Règim: obert
  • Places: 100
  • Hores lectives: 1 h
  • Codi de l'activitat: O457/2023

Destinataris

Preferentment personal de l'Institut d'Estadística de Catalunya i personal estadístic i tècnic de la resta d'organismes del Sistema estadístic de Catalunya.

Horari

  • 17.03.2023

    12.00 h – 13.00 h

Descarregar

Resum

En aquesta sessió s'explicarà un registre que no forma part del Programa anual d'actuació estadística, el Registre de defuncions amb covid-19. Aquest registre es va posar en marxa a mitjan mes de març del 2020 quan el Departament de Salut necessitava amb urgència disposar de dades a temps real de l'impacte de la pandèmia en la població per prendre decisions. Els registre civils van tancar i es va recórrer a les empreses de serveis funeraris, atès que tenen accés al certificat mèdic o butlleta estadística de defuncions on consten les causes de mort. La presentació explicarà la posada en marxa del registre en uns pocs dies, el seu ús en les polítiques de la lluita contra la pandèmia i l'anàlisi de les primeres sis onades, des de l'inici de la pandèmia fins al 31 de març del 2022.

Inscripció

La inscripció a aquesta activitat ja no està oberta.