Skip to main content

Generalitat de Catalunya. Budget. Foundations

Generalitat de Catalunya. Budget. Foundations Catalonia
2023 2022
Fundació Centre de Regulació Genòmica (CRG) 42.03 43.43
Fundació Centre Tecnològic de Telecomunicacions de Catalunya (CTTC) 9.54 8.86
Fundació Clínic per a la Recerca Biomèdica 34.50 31.67
Fundació de Gestió Sanitària de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau 518.72 449.91
Fundació Hospital Universitari Vall d'Hebron - Institut de Recerca (HUVH IR) 85.90 55.83
Fundació Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA) 40.73 35.03
Fundació Institució dels Centres de Recerca de Catalunya (Fundació I-CERCA) 2.14 0.91
Fundació Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2) 16.43 18.30
Fundació Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES) 4.08 3.49
Fundació Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont (ICP Miquel Crusafont) 1.62 1.61
Fundació Institut Català de Recerca de l'Aigua (ICRA) 4.55 4.20
Fundació Institut Català de Recerca en Patrimoni Cultural (ICRPC) 0.59 0.50
Fundació Institut Català d'Investigació Química (ICIQ) 18.79 17.35
Fundació Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) 14.86 13.07
Fundació Institut de Ciències Fotòniques (ICFO) 27.51 22.83
Fundació Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona) 29.05 28.74
Fundació Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras 15.58 14.79
Fundació Institut de Recerca en Energia de Catalunya (IREC) 15.73 11.36
Fundació Institut d'Estudis Espacials de Catalunya (IEEC) 9.89 7.59
Fundació Institut d'Investigació Biomèdica de Bellvitge (IDIBELL) 36.31 31.26
Fundació Institut d'Investigació Biomèdica de Girona Dr. Josep Trueta (IdIBGI) 8.98 8.19
Fundació Institut d'Investigació en Ciències de la Salut Germans Trias i Pujol (IGTP) 20.21 18.62
Fundació Institut d'Investigació Sanitària Pere Virgili (IISPV) 5.63 6.15
Fundació Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques (IMIM) 24.18 21.97
Fundació Institut Universitari per a la Recerca a l'Atenció Primària de Salut Jordi Gol i Gurina 4.84 3.93
Fundació Joan Costa Roma 0.66 0.73
Fundació La Marató de TV3 8.14 8.10
Fundació Mediterrània, Fira d'Espectacles d'Arrel Tradicional 1.22 0.92
Fundació Observatori de l'Ebre 0.70 0.61
Fundació Parc Taulí, Fundació Privada 6.96 6.52
Fundació per a l'Escola Superior de Música de Catalunya 14.28 13.31
Fundació Privada Catalana per a l'Ensenyament de l'Idioma Anglès i l'Educació en Anglès 0.75 0.82
Fundació Privada I2CAT, Internet i Innovació Digital a Catalunya 11.71 9.19
Fundació Privada Jove Orquestra Nacional de Catalunya 0.67 0.67
Fundació Privada Salut del Consorci Sanitari del Maresme 0.57 0.55
Fundació Ticsalut 3.23 2.43
Institut de Recerca Biomèdica de Lleida, Fundació Dr. Pifarré 7.73 7.87
Total 1,048.99 911.27
Units: Millions of euros.
Source: Ministry of Economy and Finance.
Notes:
The Budget Law for 2013, 2016, 2018, 2019 and 2021 was not passed.
Podeu consultar la "Memòria explicativa" dels pressupostos de cada exercici per obtenir una millor interpretació de les dades.

Last update: October 6, 2023.

Methodological note

Definition of concepts

Budget
Expression of the accounts for the economic plans of the public sector for a certain period of time (generally one year). Every public entity of a legal nature makes its own budget which shows, in disaggregated form, the corresponding forecasts for income and limitations of expenditure. Depending on the different phases, the budget may be:
Preventive or initial budget
Accounts document that shows the approved quantities both for income and for expenditure, with the characteristic that these have to be balanced, i.e. the total income and the total expenditure have to coincide quantitatively. When a budget is described without specifying its type, it is assumed to be preventative.

Methodological aspects

Els pressupostos públics són el pla econòmic i financer associat a l'estratègia del Govern. Són una eina per a la planificació, programació, control, seguiment i avaluació de les actuacions del sector públic. Tenen caràcter anual i en ells s'hi especifiquen les previsions dels ingressos que ''esperen obtenir i les despeses (crèdits) que com a màxim es podran reconèixer durant l'exercici. Els aprova el Parlament com a llei específica.

A general vision is offered of the public sector in Catalonia, made up of autonomous, local and state administrations. Also included are economic relations with the European Union.

The first part refers to the Generalitat's budget and contains the preventive budget, by functions and chapters, the consolidated budget and the liquidated budget, as well as real investments in Catalan counties. Also presented are the budgets of autonomous administrative, commercial and financial, public law and commercial entities, and of those that manage Social Security and the Catalan Radio and Television Corporation.

Included a table for income and expenditure, by chapters, in accordance with the metodology ESA, a coherent and detailed set of accounts and tables that enable a systematic, comparable and complete view of economic activity in the European Union member states.

The chapter concludes with data of the personnel of the catalan public administrations of the Governances and Institutional Relations Ministries through the Espai d'anàlisi de l'ocupació pública.

Recently, Law 23/2010, of July 22, divides Catalonia into eight territorial planning areas with the incorporation of the Penedès region. This new territorial area includes the counties of Alt Penedès, l'Anoia, el Baix Penedès and el Garraf. In consequence, the territorial boundaries of the area of Metropolità, Comarques centrals and Camp de Tarragona are modified, and their data is therefore not directly comparable with previous years.

Unavailable information is represented using the symbol ":". When the value is lower than that of the minimum unit to be able to estimate the statistical operation or if it effects statistical confidentiality, the symbol used is "..".