Nota de prensa: Índex de confiança empresarial harmonitzat de Catalunya. 1r trimestre 2017

L'índex de confiança empresarial de Catalunya augmenta un 0,3% al primer trimestre del 2017 respecte del trimestre anterior

Al primer trimestre del 2017, l'índex de confiança empresarial harmonitzat (ICEH) de Catalunya augmenta un 0,3% respecte del trimestre anterior, la mateixa variació registrada per al conjunt d'Espanya. Segons l'Institut d'Estadística de Catalunya (Idescat), els sectors de la construcció (5,6%) i la indústria (2,4%) registren els majors augments de la confiança empresarial, seguits amb menys intensitat pel comerç (0,3%). D'altra banda, els sectors de l'hostaleria i transport i la resta de serveis mostren una reducció de la confiança (-2,5% i -0,9%, respectivament).

Per dimensió de l'establiment, s'observa una millora de la confiança en els establiments de 200 a 999 assalariats (2,5%) i en els de menys de 10 assalariats (0,4%), mentre que la resta d'establiments registren una pèrdua de la confiança respecte del trimestre anterior.

Per demarcacions camerals, els establiments també mostren índexs de diferents intensitats. Les cambres de Girona (-3,2%) i les cambres de Tarragona (-1,4%) registren una reducció de la confiança empresarial, mentre que la resta de cambres milloren respecte del trimestre anterior.

En relació amb al mateix trimestre de l'any anterior, l'índex de confiança empresarial augmenta un 3,1%, valor que suposa una millora respecte dels tres trimestres precedents. Tots els sectors registren un augment de la confiança empresarial. Els sectors d'activitat amb un major increment són la construcció (4,9%), la indústria (3,4%) i el comerç (3,1%).

Comparta esta dirección: http://idescat.cat/premsa/297373

Usted está aquí: