Nota de prensa: Índex de confiança empresarial harmonitzat de Catalunya. 2n trimestre del 2017

L'índex de confiança empresarial de Catalunya augmenta un 2,6% al segon trimestre respecte del trimestre anterior

Al segon trimestre del 2017, l'índex de confiança empresarial harmonitzat (ICEH) de Catalunya augmenta un 2,6% respecte del trimestre anterior, un increment superior al registrat per al conjunt d'Espanya (1,8%). Segons l'Institut d'Estadística de Catalunya (Idescat), el sector de l'hostaleria i transport (9,4%) és el que registra una millora més elevada de la confiança empresarial. La resta de sectors també augmenten la confiança, excepte el comerç, que es manté estable (0,0%).

Per grandària de l'establiment, s'observa una millora de la confiança en tots els estrats, excepte en els que tenen de 200 a 999 assalariats (-2,6%). Els establiments de 50 a 199 assalariats encapçalen la millora (amb un augment del 5,6%) i els segueixen els de menys de 10 assalariats (amb un 3,2%).

Per demarcacions camerals, totes mostren millores de la confiança empresarial. Les cambres de Girona registren l'augment més elevat amb un 4,4% respecte del trimestre anterior.

En relació amb el mateix trimestre de l'any anterior, l'índex de confiança empresarial augmenta un 2,8% i manté la millora iniciada a principis d'any. Tots els sectors registren un augment de la confiança empresarial. El sector d'activitat amb més increment és la construcció (8,2%).

Comparta esta dirección: http://idescat.cat/premsa/299259

Usted está aquí: