Nota de prensa: Índex de confiança empresarial harmonitzat de Catalunya. 3r trimestre del 2017

L'índex de confiança empresarial de Catalunya augmenta un 0,9% al tercer trimestre respecte del trimestre anterior

Al tercer trimestre del 2017, l'índex de confiança empresarial harmonitzat (ICEH) de Catalunya augmenta un 0,9% respecte del trimestre anterior, un increment inferior al registrat al conjunt d'Espanya (2,0%). Segons l'Institut d'Estadística de Catalunya (Idescat), el sector del comerç és el que registra una millora més elevada de la confiança empresarial (2,5%). La resta de sectors augmenten la confiança amb variacions de l'índex inferiors a l'1%, excepte la construcció, que disminueix lleugerament (-0,2%).

Per grandària de l'establiment, s'observa una millora de la confiança en els establiments de menys de 10 assalariats (1,1%), en els de 10 a 49 assalariats (1,2%) i en els de 200 a 999 assalariats (4,2%). D'altra banda, es produeix un empitjorament de la confiança empresarial en els establiments de 50 a 199 assalariats (-1,2%) i en els de 1.000 o més assalariats (-2,5%).

Per demarcacions camerals, tant la Cambra de Barcelona com la resta de cambres de Barcelona mostren un empitjorament de la confiança empresarial amb una disminució de l'índex del 0,4%, mentre que la resta de demarcacions mostren millores. Les cambres de Lleida registren l'augment més elevat (amb un 5,2% respecte del trimestre anterior), seguides per les de Girona (2,8%) i les de Tarragona (2,4%).

En relació amb el mateix trimestre de l'any anterior, l'índex de confiança empresarial augmenta un 3,4% i manté la millora iniciada a principis d'any. Tots els sectors registren una millora de la confiança empresarial. Destaca el sector de la construcció, amb l'increment més elevat (7,3%).

Comparta esta dirección: http://idescat.cat/premsa/301384

Usted está aquí: