Saltar al contingut principal

2312 — Tècnics educadors d'educació especial

    Els tècnics educadors d'educació especial ensenyen, al nivell d'instrucció que convingui, a nens, joves i adults, ja siguin persones amb discapacitats físiques o psíquiques o persones amb dificultats per aprendre i instruir-se.

    Entre les seves tasques s'inclou:

    • Preparar activitats de conformitat amb les necessitats i possibilitats dels alumnes.
    • Ensenyar emprant tècniques i mitjans apropiats per a les discapacitats i el nivell dels alumnes -com el sistema d'escriptura Braille o el de lectura labial- i supervisar les tasques a l'aula.
    • Estimular la confiança dels alumnes, ajudar-los a descriure i adoptar mètodes que atenuïn les limitacions imposades per la seva discapacitat o dificultat i infondre'ls un sentiment d'autorealització.
    • Organitzar exercicis, treballs pràctics i proves, observar i avaluar els progressos de cada alumne i intercanviar impressions sobre aquest tema amb els pares, el professor encarregat, terapeutes, assistents socials i altres persones interessades.
    • Preparar informes escolars i docents.
    • Exercir tasques similars.
    • Supervisar altres treballadors.

    Exemples d'ocupacions incloses en aquest grup primari:

    • Tècnics educadors de persones amb discapacitat

    Ocupacions afins no incloses en aquest grup primari:

    • Professors d'educació especial (vegeu 2311)

    Descendents

    Aquesta rúbrica no té descendents perquè pertany al nivell més detallat de la classificació.

    Proposta d'etiqueta curta

    Tècnics educadors educació especial

    Correspondència amb CCO-94 (ca)
    Codi Descripció
    3212 Tècnics educadors d'educació especial
    Correspondència amb CIUO-2008 (ca)
    Codi Descripció Particions
    2352 Professors d'educació especial 2
    Correspondència amb CNO-2011 (es)
    Codi Descripció
    2312 Técnicos educadores de educación especial
    Correspondència amb CIUO-2008 (en)
    Codi Descripció Particions
    2352 Special needs teachers 2
    <