Saltar al contenido principal

2 — Primer cicle d'ensenyament secundari o segon cicle d'educació bàsica

    Característiques principals:

    • Els continguts d'educació d'aquest cicle acostumen estar destinats a completar l'educació bàsica iniciada en el nivell 1 Ensenyament primari o primer cicle de l'educació bàsica. En la majoria de països, l'objectiu és assentar les bases d'una educació contínua i un desenvolupament humà, que permetin oferir sistemàticament més oportunitats formatives. Els programes acostumen a seguir un model més orientat per assignatures: el professorat és més especialitzats i generalment imparteix l'ensenyament en la seva especialització. En aquest nivell s'arriba a dominar plenament les habilitats bàsiques. El final d'aquest cicle acostuma a coincidir amb l'acabament de l'escolarització obligatòria.

    Aquest nivell inclou a més:

    • Els programes d'educació especial i educació d'adults de contingut similar a l'educació que s'imparteix en aquest nivell, per exemple l'ensenyament de les habilitats bàsiques necessàries per a l'aprenentatge posterior.

    Aquest nivell exclou:

    • En els països on l'ensenyament primari forma part de l'"educació bàsica", s'ha d'incloure en el nivell 2 Primer cicle d'ensenyament secundari o segon cicle d'educació bàsica el segon cicle de l'"educació bàsica". Si l'"educació bàsica" no està oficialment dividida en cicles, s'han de classificar com nivell 2 Primer cicle d'ensenyament secundari o segon cicle d'educació bàsica els anys posteriors al sisè.

    Descendentes

    Esta rúbrica no tiene descendentes porque pertenece al nivel más detallado de la clasificación.