Saltar al contenido principal

3812 — Tècnics en assistència a l'usuari de tecnologies de la informació

    Els tècnics en assistència a l'usuari de tecnologies de la informació presten assistència tècnica als usuaris, de manera directa o per telèfon, correu electrònic o altres mitjans electrònics, incloent-hi el diagnòstic i la resolució de dificultats i problemes que afectin el programari, els equips informàtics principals i perifèrics, les xarxes, les bases de dades i Internet, i presten assessorament i suport en el desenvolupament, la instal·lació i el manteniment de sistemes.

    Entre les seves tasques s'inclou:

    • Respondre les consultes dels usuaris en relació amb el funcionament del programari i dels equips, amb la finalitat de resoldre problemes.
    • Introduir ordres i observar el funcionament dels sistemes per tal de verificar que les operacions són correctes o bé detectar-ne errors.
    • Instal·lar programari i els equips informàtics principals i perifèrics, així com fer-ne reparacions menors, d'acord amb les especificacions de disseny i instal·lació.
    • Supervisar el funcionament diari dels sistemes informàtics i de comunicacions.
    • Configurar equips per a l'ús per part de treballadors, efectuar o garantir la instal·lació adequada de cables, sistemes operatius o programaris pertinents.
    • Mantenir registres de les transaccions, els problemes i les correccions efectuades en la comunicació diària de dades, així com de les activitats d'instal·lació.
    • Emular o reproduir problemes tècnics detectats pels usuaris.
    • Consultar guies d'usuari, manuals tècnics i altres documents per tal d'investigar i aplicar solucions.

    Exemples d'ocupacions incloses en aquest grup primari:

    • Tècnics consultors en ofimàtica
    • Tècnics de suport informàtic
    • Tècnics instal·ladors de sistemes informàtics

    Ocupacions afins no incloses en aquest grup primari:

    • Tècnics reparadors d'equips informàtics (vegeu 7533)

    Descendentes

    Esta rúbrica no tiene descendentes porque pertenece al nivel más detallado de la clasificación.

    Propuesta de hashtag corto

    Tècnics assistència usuari TIC

    Correspondencia con CIUO-2008 (en)
    Código Descripción Particiones
    3512 Information and communications technology user support technicians 2