Saltar al contingut principal

Educació infantil i primària. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació infantil i primària. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran Catalunya
Centres Professors
Públics Privats Total Públics Privats Total
Curs 2022/23 2.679 1.221 3.900 45.966 20.244 66.210
Curs 2021/22 2.655 1.225 3.880 44.977 20.316 65.293
Curs 2020/21 2.664 1.251 3.915 42.759 20.865 63.624
Curs 2019/20 2.663 1.278 3.941 43.499 21.398 64.897
Curs 2018/19 2.662 1.305 3.967 43.626 21.736 65.362
Curs 2017/18 2.662 1.311 3.973 43.184 21.780 64.964
Curs 2016/17 2.668 1.318 3.986 41.786 21.345 63.131
Curs 2015/16 2.636 1.321 3.957 42.262 21.255 63.517
Font:
Curs 2015/16-Curs 2018/19: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2019/20-Curs 2022/23: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Nota: S'hi inclouen els centres privats que també imparteixen el primer cicle d'educació infantil (0 a 2 anys).

Darrera actualització: 3 d'abril de 2024.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació infantil
Etapa educativa preobligatòria que s'imparteix als infants de 0 a 6 anys. S'organitza en dos cicles de tres cursos: primer cicle o primera infància (de 0 a 3 anys) i segon cicle o primer ensenyament (de 3 a 6 anys). Poden impartir el primer cicle d'educació infantil els centres creats o autoritzats per l'Administració educativa. Els centres que únicament imparteixen el primer cicle d'educació infantil tenen la denominació genèrica de llar d'infants o escola bressol.
Educació primària
Ensenyament que comprèn sis cursos, des dels sis anys fins als dotze, i té caràcter obligatori. S'estructura en tres cicles de dos cursos acadèmics cadascun.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Les dades són provisionales.