Saltar al contingut principal

Finançament del sistema de protecció social

Finançament del sistema de protecció social Catalunya. 2004
Import % Euros per habitant
Cotitzacions efectives dels ocupadors 13.986.598 46,86 2.084
Cotitzacions imputades dels ocupadors 2.177.194 7,29 324
Cotitzacions de les persones protegides 5.466.205 18,31 815
Aportació administració autonòmica 7.796.730 26,12 1.162
Aportació administració central -504.059 -1,69 -75
Aportació altres administracions 300.984 1,01 45
Altres ingressos corrents 623.005 2,09 93
Total 29.846.657 100,00 4.448
Unitats: Milers d'euros.
Font: Idescat. Comptes de la protecció social.
Finançament del sistema de protecció social Espanya. 2004
Import % Euros per habitant
Cotitzacions efectives dels ocupadors 74.958.001 40,37 1.756
Cotitzacions imputades dels ocupadors 16.674.589 8,98 391
Cotitzacions de les persones protegides 29.507.718 15,89 691
Aportació administració central 9.233.422 4,97 216
Aportació altres administracions 51.369.121 27,67 1.203
Altres ingressos corrents 3.918.917 2,11 92
Total 185.661.769 100,00 4.349
Unitats: Milers d'euros.
Font: Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social; INE.

Darrera actualització: 20 de gener de 2016.

Nota metodològica

Les dades sobre protecció social han estat elaborades d'acord amb la metodologia SEEPROS, en la seva versió del 1996, que impulsa l'Eurostat i ja ressenyada en la nota metodològica de la fitxa de Despeses del sistema de protecció social.

Com en el cas de les despeses, aquestes dades també presenten certes dificultats d'actualització i estabilització, amb diferències en sèries publicades anteriorment. Això és degut al fet que la metodologia SEEPROS ha anat precisant alguns aspectes de la seva aplicació, amb els consegüents ajustos en les nostres dades.

En el cas del finançament és determinant el criteri que s'utilitzi per territorialitzar les aportacions de l'Estat central a la Seguretat Social. En aquests comptes s'ha utilitzat el criteri d'efectuar una estimació en proporció al nombre d'afiliats. Aquesta opció ens condueix a presentar un superàvit comptable aproximat que cal entendre com l'escreix entre els ingressos de la Tresoreria General de la Seguretat Social (i la resta de fonts d'ingressos marginals del sistema) a Catalunya i les despeses realitzades per tot el sistema (INSS, ISM, SCS, ICS, ICASS, INEM, etc.).

L'existència d'una base solidària sobre la qual s'estructura la Seguretat Social en el conjunt de l'Estat dificulta l'elaboració dels comptes d'una comunitat autònoma.