Saltar al contingut principal

Finançament del sistema de protecció social

Finançament del sistema de protecció social Catalunya. 2010
Import % Euros per habitant
Cotitzacions efectives dels ocupadors 17.114.986 39,00 2.289
Cotitzacions imputades dels ocupadors 3.294.904 7,51 441
Cotitzacions de les persones protegides 5.922.031 13,49 792
Aportació administració autonòmica 12.990.747 29,60 1.737
Aportació administració central 3.244.916 7,39 434
Aportació altres administracions 410.365 0,93 55
Altres ingressos corrents 898.546 2,05 120
Total 43.889.703 100,00 5.870
Unitats: Milers d'euros.
Font: Idescat. Comptes de la protecció social.
Finançament del sistema de protecció social Espanya. 2010
Import % Euros per habitant
Cotitzacions efectives dels ocupadors 92.987.681 34,81 1.997
Cotitzacions imputades dels ocupadors 21.721.524 8,13 467
Cotitzacions de les persones protegides 32.800.684 12,28 704
Aportació administració central 36.841.479 13,79 791
Aportació altres administracions 78.845.652 29,51 1.693
Altres ingressos corrents 3.948.867 1,48 85
Total 267.145.887 100,00 5.737
Unitats: Milers d'euros.
Font: Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social; INE.

Darrera actualització: 20 de gener de 2016.

Nota metodològica

Les dades sobre protecció social han estat elaborades d'acord amb la metodologia SEEPROS, en la seva versió del 1996, que impulsa l'Eurostat i ja ressenyada en la nota metodològica de la fitxa de Despeses del sistema de protecció social.

Com en el cas de les despeses, aquestes dades també presenten certes dificultats d'actualització i estabilització, amb diferències en sèries publicades anteriorment. Això és degut al fet que la metodologia SEEPROS ha anat precisant alguns aspectes de la seva aplicació, amb els consegüents ajustos en les nostres dades.

En el cas del finançament és determinant el criteri que s'utilitzi per territorialitzar les aportacions de l'Estat central a la Seguretat Social. En aquests comptes s'ha utilitzat el criteri d'efectuar una estimació en proporció al nombre d'afiliats. Aquesta opció ens condueix a presentar un superàvit comptable aproximat que cal entendre com l'escreix entre els ingressos de la Tresoreria General de la Seguretat Social (i la resta de fonts d'ingressos marginals del sistema) a Catalunya i les despeses realitzades per tot el sistema (INSS, ISM, SCS, ICS, ICASS, INEM, etc.).

L'existència d'una base solidària sobre la qual s'estructura la Seguretat Social en el conjunt de l'Estat dificulta l'elaboració dels comptes d'una comunitat autònoma.