Saltar al contingut principal

Taxa de risc de pobresa després de pensions, abans d'altres transferències socials. Per sexe

Taxa de risc de pobresa després de pensions, abans d'altres transferències. Per sexe Total
Catalunya Espanya Unió Europea-27
2023 23,9 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
2022 26,8 28,1 (b) Ruptura en la sèrie temporal 25,4
2021 29,6 31,2 26,7
2020 25,4 27,4 25,0 (b) Ruptura en la sèrie temporal
2019 26,4 26,9 24,4 (e) Dada estimada
2018 25,7 27,9 25,0 (e) Dada estimada
2017 24,8 28,4 25,0 (e) Dada estimada
2016 24,7 29,5 25,6 (e) Dada estimada
2015 24,9 30,1 25,6 (e) Dada estimada
2014 29,4 31,1 25,7 (e) Dada estimada
2013 29,1 (b) Ruptura en la sèrie temporal 30,0 25,4 (e) Dada estimada
2012 27,1 29,1 25,2 (e) Dada estimada
2011 27,2 30,0 25,8 (e) Dada estimada
2010 26,9 28,8 25,4 (e) Dada estimada
2009 23,1 26,9 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
2008 20,4 25,7 (b) Ruptura en la sèrie temporal .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
2007 21,2 23,7 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
2006 22,0 24,6 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
2005 20,6 24,5 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
2004 21,3 25,2 (b) Ruptura en la sèrie temporal .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
Unitats: %.
Font Catalunya: Idescat. Font Espanya i Unió Europea: Eurostat.
(b) Ruptura en la sèrie temporal.
(e) Dada estimada.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.

Darrera actualització: 26 de febrer de 2024.

ECV

Aquesta estadística disposa d'una secció específica amb tota la informació disponible: Enquesta de condicions de vida (ECV).

Nota metodològica

L'indicador mesura el percentatge de persones que es troben per sota del llindar de risc de pobresa abans de totes les transferències socials, excepte les pensions. Aquest llindar es fixa com el 60% de la mediana nacional dels ingressos disponibles anuals equivalents. En el cas de Catalunya, el llindar es fixa com el 60% de la mediana dels ingressos disponibles anuals equivalents de la població catalana.

Les pensions, com les prestacions de vellesa i de viudetat, es compten com a ingressos (abans de les transferències socials) i no com a transferències socials.

La consideració de la taxa de risc de pobresa abans i després de les transferències socials pretén quantificar l'esforç que realitza el sistema de protecció social per a la reducció de la pobresa.