Saltar al contingut principal

Població que té almenys competències digitals bàsiques

Població que té almenys competències digitals bàsiques. Per sexe (04.70) Total
Catalunya Espanya Unió Europea-27
2023 71,7 66,2 55,5
2022 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
2021 67,1 (b) Ruptura en la sèrie temporal 64,2 (b) Ruptura en la sèrie temporal 53,9 (b) Ruptura en la sèrie temporal
2020 67,2 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
2019 62,9 57,2 56,1
2018 .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible .. Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible
2017 60,0 54,8 55,3
2016 59,3 53,4 54,3
2015 60,5 53,9 53,7
Unitats: Percentatge.
Font: Idescat, a partir de l'Enquesta sobre equipament i ús de tecnologies de la informació i la comunicació a les llars de l'INE. Font Espanya i Unió Europea: Eurostat.
(b) Ruptura en la sèrie temporal.
(..) Dada confidencial, amb baixa fiabilitat o no disponible.
Indicador ODS Indicador 04.70 dels Objectius de desenvolupament sostenible de la UE

Darrera actualització: 15 de gener de 2024.

TICL

Aquesta estadística disposa d'una secció específica amb tota la informació disponible: Enquesta sobre equipament i ús de TIC a les llars (TICL).

Nota metodològica

Aquest indicador mesura la proporció de persones entre 16 i 74 anys que han utilitzat Internet en els tres mesos anteriors a la data de la realització de l'entrevista i que afirmen que tenen competències digitals bàsiques o avançades (que són dos dels sis nivells de l'indicador global de competències digitals). És un indicador basat en activitats seleccionades fetes a Internet per les persones en cinc àrees específiques: informació i alfabetització de dades, comunicació i col·laboració, creació de contingut digital, seguretat i resolució de problemes.

Fins al 2020, les àrees especifiques de les activitats fetes a Internet eren quatre: informació, comunicació, resolució de problemes i competències informàtiques.

L’indicador es basa en dades de l’Enquesta sobre equipament i ús de TIC a les llars, alineada amb els reglaments de la UE.