Skip to main content

Agreement 004/2022

CONVENI DE COOPERACIÓ EDUCATIVA PER A LA REALITZACIÓ DE PRÀCTIQUES ACADÈMIQUES EXTERNES (CURRICULARS) REMUNERADES EN ENTITATS COL·LABORADORES

El senyor Francisco Javier Lafuente Sancho, rector magnífic de la UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA (UAB), segons nomenament per Decret 131/2020, de 10 de novembre; i en el seu nom, la senyora María Valdés Gázquez, vicerectora d'Estudis i d'Innovació Docent, nomenada per resolució del rector de 13 de novembre de 2020 i segons resolució d'autorització de signatura de 2 de febrer de 2021. Actua la vicerectora en nom i representació legal d'aquesta universitat, que té la seu social al Campus Universitari s/n, 08193 Bellaterra, i número d'identificació fiscal Q0818002H.

D'una altra, el Sr. Xavier Cuadras Morató, director de l'Institut d'Estadística de Catalunya, NIF Q5850015-H, amb domicili a Barcelona, Via Laietana, 58, amb el codi postal 08003 i telèfon 935 573 000, en virtut del nomenament efectuat pel Decret 120/2019, de 28 de maig, i d'acord amb les facultats que li són atorgades per l'article 7, apartat e) del Decret 24/2014, de 25 de febrer, d'organització i funcionament de l'Idescat.

El/la Sr/Sra. Pau Barceló Mas, amb DNI/NIE  , estudiant del Postgrau en Correcció i Assessorament Lingüístic de la Facultat de Traducció i Interpretació de la UAB amb domicili a  .

Les parts reconeixen que tenen les condicions necessàries per a la signatura d'aquest conveni d'acord amb la normativa següent:

  • El Reial decret 592/2014, d'11 de juliol, pel qual es regulen les pràctiques acadèmiques externes dels estudiants universitaris.
  • L'Estatut de l'estudiant universitari, aprovat per Reial decret 1791/2010 de 30 de desembre.
  • La normativa de pràctiques acadèmiques externes, aprovada pel Consell de Govern de la UAB el 10 de desembre de 2014.

I, en conseqüència, formalitzen aquest conveni conforme als ACORDS següents:

1. Condicions de les pràctiques

Assignatura: Pràctiques professionals de correcció i qualitat lingüística • Codi: 4461-1 • Nombre de crèdits: 10 • Total d'hores: 105 • Data d'inici: 19 d'abril de 2022 • Data de finalització (tenint en compte que l'estudiant té dret al règim de permisos establert per la legislació vigent): 16 de juny de 2022 • Dies de la setmana: dimarts, dimecres i dijous • Horari: de 9 h a 14 h • Total hores dia: 5 • Lloc (adreça) on es duran a terme: Via Laietana, 58, 08003 Barcelona i a distància • Departament/Àrea/Servei on es duran a terme: Àrea de Comunicació i Difusió, Subdirecció General d'Informació i Comunicació, Idescat • Ajut a l'estudi (6€/hora): import sotmès a la retenció mínima del 2% d'IRPF de conformitat amb el RD 0439/2007, de 30 de març, a les disposicions del RD 1493/2011, de 24 d'octubre, pel qual es regulen les condicions d'inclusió al règim general de la Seguretat Social de les persones que participin en programes de formació i a la disposició addicional vint-i-cinquena del RD 8/2014, de 4 de juliol, d'aprovació de mesures urgents per al creixement, la competitivitat i l'eficiència.

2. Projecte formatiu de l'estada de pràctiques

Motivació i objectiu de l'estada de pràctiques: reforçar la formació pràctica dels alumnes del Postgrau de Correcció i Assessorament Lingüístic (PCAL) de la UAB per aconseguir professionals amb una visió real dels problemes que permeti d'incorporar-los al món professional • Tasques i funcions: corregir documents de l'Idescat, traduir documents de l'Idescat del català al castellà per mitjà del traductor automàtic i posteditar-los i elaborar consultes lingüístiques (de terminologia, normativa, convencions…) per al TERMCAT, l'IEC, la Direcció General de Política Lingüística • Forma prevista de seguiment per part de la tutora de l'entitat col·laboradora: supervisió de la feina feta i posada en comú per analitzar les solucions proposades.

Competències que ha d'adquirir l'estudiant durant l'estada de pràctiques:

  • Competències bàsiques: desenvolupament del pensament i del raonament crític • comunicació efectiva • desenvolupament d'estratègies d'aprenentatge autònom • respecte per la diversitat i la pluralitat d'idees, de persones i de situacions • generació de propostes innovadores i competitives en la recerca i en l'activitat professional
  • Competències genèriques i/o específiques (les competències establertes per la Universitat per a cada un dels estudis es troben a la pàgina web de la UAB (dins de cada titulació, a la pestanya Pla d'estudis > Competències). ): posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees • que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi • que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis • que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions amb els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats • que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.

3. Tutor de l'entitat col·laboradora

L'entitat col·laboradora designa com a tutora de les pràctiques la Sra.  , en qualitat de planificadora lingüística i queda nomenada com a tutora de pràctiques externes de la UAB. Les seves obligacions són fixar el pla de treball de l'estudiant, vetllar per la seva formació, informar-lo de la normativa d'interès, especialment la de seguretat i riscos laborals, fer el seguiment de l'estada i avaluar la seva activitat de conformitat amb la normativa de pràctiques acadèmiques externes de la UAB.

4. Tutor acadèmic

La Universitat Autònoma de Barcelona designa com a tutor/a de les pràctiques Mònica Montserrat Grau, en qualitat de coordinadora mòdul de pràctiques.

5. Informes

Un cop finalitzades les estades de pràctiques, l'estudiant i el/la tutor/a de l'entitat col·laboradora han d'elaborar una memòria i un informe final i presentar-lo en el termini màxim de 15 dies, segons el model establert per la Universitat.

6. Remuneració i cotització a la Seguretat Social

Les pràctiques són remunerades amb l'import/hora que consta a l'acord primer d'aquest conveni.

L'Institut d'Estadística de Catalunya donarà d'alta i de baixa l'alumne al sistema de la Seguretat Social que correspongui en començar i acabar les pràctiques i liquidarà mensualment les cotitzacions davant la Tresoreria de la Seguretat Social segons les normes previstes pel RD 1493/2011, de 24 d'octubre i pel RD-Llei 8/2014, de 4 de juliol.

7. Existència de relació laboral

La realització de les pràctiques no constitueix en cap cas una relació de naturalesa laboral.

8. Assegurança

En la data de subscripció d'aquest conveni l'estudiant acredita que té subscrita una pòlissa d'assegurança d'accidents i de responsabilitat civil, que cobreix la seva estada en pràctiques.

9. Dades de caràcter personal

Les parts garanteixen el compliment de la legislació en matèria de protecció de dades de caràcter personal, avui representada pel Reglament (UE) 2016/679, del Parlament i del Consell Europeu, de 27 d'abril de 2016, General de Protecció de Dades i per la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. Les parts es comprometen a no fer ús de les dades per a una finalitat diferent de la que motiva el desenvolupament del present conveni de pràctiques i a no comunicar-les a tercers sense el consentiment de les persones interessades tret dels supòsits legalment previstos, així com a complir les mesures de seguretat i altres obligacions derivades de la legislació de protecció de dades de caràcter personal.

10. Rescissió del conveni

En qualsevol moment, si concorren causes que així ho recomanin, es pot rescindir el conveni per iniciativa de qualsevol de les parts.

11. Resolució de conflictes

Qualsevol controvèrsia que pugui sorgir de l'aplicació, la interpretació o l'execució del conveni s'ha de resoldre de mutu acord entre les parts. Si això no és possible, les parts renuncien al seu propi fur i se sotmeten al jutjats i tribunals de Barcelona.

Amb la signatura d'aquest document tant l'estudiant participant en el programa de pràctiques com l'entitat col·laboradora accepten les condicions recollides en aquest document i manifesten que coneixen la normativa aplicable, així com els seus drets i les seves obligacions.

I com a prova de conformitat, les parts signen el present conveni en tres exemplars, en el lloc i la data esmentats més avall.

Bellaterra,

Per la Universitat Autònoma de Barcelona
Dra. María Valdés Gázquez. Vicerectora d'Estudis i d'Innovació Docent
L'estudiant
(signatura
Per l'entitat col·laboradora
Xavier Cuadras Morató. Director de l'Institut d'Estadística de Catalunya