- Anuari estadístic de Catalunya
- Demografia · Societat
- Educació
- Educació infantil i primària
- Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran, àmbits i províncies
Educació especial. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre. Comarques i Aran, àmbits i províncies. Metodologia
Definició de conceptes
- Educació especial
- Ensenyament que es concreta en atencions i adaptacions curriculars encaminades a aconseguir que els alumnes discapacitats portin a terme el seu procés educatiu integrats en centres ordinaris o en centres específics quan ho aconsellin la gravetat o les circumstàncies de la discapacitat.
Aspectes metodològics
L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.
Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.
Les dades d'educació especial presentades corresponen als centres específics d'educació especial i als grups específics d'educació especial ubicats en els centres ordinaris. Se n'exclouen els alumnes integrats.
Les dades són provisionals.
La informació no disponible es representa mitjançant el símbol ":". Quan el valor és inferior al de la unitat mínima que permet estimar l'operació estadística, o afecta el secret estadístic, el símbol utilitzat és "..".