Skip to main content

Financing of the social protection system

Financing of the social protection system Catalonia. 2003
Amount % Euros per inhabitant
Effective contributions of the employers 13,250,071 48.14 2,018
Assigned contributions of the employers 2,106,960 7.65 321
Contributions of the protected persons 5,178,969 18.82 789
Contribution autonomous administration 6,626,959 24.08 1,009
Contribution central administration -769,521 -2.79 -117
Contribution other administration 316,195 1.15 48
Other current income 814,729 2.96 124
Total 27,524,632 100.00 4,193
Units: Thousands of euros.
Source: Idescat. Social protection accounts.
Financing of the social protection system Spain. 2003
Amount % Euros per inhabitant
Effective contributions of the employers 70,767,684 40.91 1,685
Assigned contributions of the employers 15,663,750 9.06 373
Contributions of the protected persons 27,251,757 15.76 649
Contribution central administration 8,702,243 5.03 207
Contribution other administration 46,988,850 27.17 1,119
Other current income 3,595,852 2.08 86
Total 172,970,137 100.00 4,118
Units: Thousands of euros.
Source: Ministry of Employment and Social Security; INE.

Last update: January 20, 2016.

Methodological note

Les dades sobre protecció social han estat elaborades d'acord amb la metodologia Seepros, en la seva versió de 1996, que impulsa Eurostat i ja ressenyada en la Nota metodològica de la fitxa de Despeses del sistema de protecció social.

A l'igual que en el cas de les despeses, aquestes dades també presenten certes dificultats d'actualització i estabilització, amb diferències amb sèries publicades anteriorment. Això és degut a que la metodologia SEEPROS ha anat precisant alguns aspectes de la seva aplicació, amb els consegüents ajustos en les nostre dades.

En el cas del finançament és determinant el criteri que s'utilitzi per territorialitzar les aportacions de l'Estat central a la Seguretat Social. En aquests comptes s'ha utilitzat el criteri d'efectuar una estimació en proporció al nombre d'afiliats. Aquesta opció ens condueix a presentar un superàvit comptable aproximat que cal entendre com l'escreix entre els ingressos que la Tresoreria General de la Seguretat Social (així com la resta de fonts d'ingressos marginals del sistema) a Catalunya i les despeses efectuades efectivament per tot el sistema (INSS, ISM, SCS, ICS, ICASS, INEM, etc.).

L'existència d'una base solidària sobre la qual s'estructura la Seguretat Social en el conjunt de l'Estat dificulta l'elaboració dels comptes d'una comunitat autònoma.