Skip to main content

Financing of the social protection system

Financing of the social protection system Catalonia. 2005
Amount % Euros per inhabitant
Effective contributions of the employers 14,993,047 46.16 2,186
Assigned contributions of the employers 2,312,389 7.12 337
Contributions of the protected persons 5,922,918 18.23 863
Contribution autonomous administration 8,867,412 27.30 1,293
Contribution central administration -512,326 -1.58 -75
Contribution other administration 264,280 0.81 39
Other current income 635,604 1.96 93
Total 32,483,323 100.00 4,735
Units: Thousands of euros.
Source: Idescat. Social protection accounts.
Financing of the social protection system Spain. 2005
Amount % Euros per inhabitant
Effective contributions of the employers 80,792,984 39.73 1,862
Assigned contributions of the employers 18,084,636 8.89 417
Contributions of the protected persons 31,499,467 15.49 726
Contribution central administration 12,167,486 5.98 280
Contribution other administration 56,453,360 27.76 1,301
Other current income 4,351,956 2.14 100
Total 203,349,889 100.00 4,686
Units: Thousands of euros.
Source: Ministry of Employment and Social Security; INE.

Last update: January 20, 2016.

Methodological note

Les dades sobre protecció social han estat elaborades d'acord amb la metodologia Seepros, en la seva versió de 1996, que impulsa Eurostat i ja ressenyada en la Nota metodològica de la fitxa de Despeses del sistema de protecció social.

A l'igual que en el cas de les despeses, aquestes dades també presenten certes dificultats d'actualització i estabilització, amb diferències amb sèries publicades anteriorment. Això és degut a que la metodologia SEEPROS ha anat precisant alguns aspectes de la seva aplicació, amb els consegüents ajustos en les nostre dades.

En el cas del finançament és determinant el criteri que s'utilitzi per territorialitzar les aportacions de l'Estat central a la Seguretat Social. En aquests comptes s'ha utilitzat el criteri d'efectuar una estimació en proporció al nombre d'afiliats. Aquesta opció ens condueix a presentar un superàvit comptable aproximat que cal entendre com l'escreix entre els ingressos que la Tresoreria General de la Seguretat Social (així com la resta de fonts d'ingressos marginals del sistema) a Catalunya i les despeses efectuades efectivament per tot el sistema (INSS, ISM, SCS, ICS, ICASS, INEM, etc.).

L'existència d'una base solidària sobre la qual s'estructura la Seguretat Social en el conjunt de l'Estat dificulta l'elaboració dels comptes d'una comunitat autònoma.