Skip to main content

Expenditures of the social protection system

Expenditures of the social protection system Catalonia. 2005
Amount % Euros per inhabitant
Social protection benefits 29,752,454 98.33 4,337
Sickness/health care 9,596,363 31.72 1,399
Disability 2,265,009 7.49 330
Old age 11,872,504 39.24 1,731
Survivors 813,356 2.69 119
Family/Children 1,377,601 4.55 201
Unemployment 3,322,878 10.98 484
Housing 153,358 0.51 22
Social exclusion 351,384 1.16 51
Administrative expenses 483,383 1.60 70
Other expenses 21,010 0.07 3
Total 30,256,846 100.00 4,410
Units: Thousands of euros.
Source: Idescat. Social protection accounts.
Expenditures of the social protection system Spain. 2005
Amount % Euros per inhabitant
Social protection benefits 29,752,454 97.61 4,282
Sickness/health care 9,596,363 30.08 1,319
Disability 2,265,009 7.26 319
Old age 11,872,504 37.96 1,665
Survivors 813,356 2.67 117
Family/Children 1,377,601 5.62 247
Unemployment 3,322,878 12.10 531
Housing 153,358 0.82 36
Social exclusion 351,384 1.10 48
Administrative expenses 483,383 2.20 97
Other expenses 21,010 0.19 8
Total 30,256,846 100.00 4,387
Units: Thousands of euros.
Source: Ministry of Employment and Social Security; INE.

Last update: January 20, 2016.

Methodological note

Les dades sobre protecció social han estat elaborades d'acord amb la metodologia Seepros que impulsa Eurostat. Aquesta metodologia, que ha sofert una important reforma l'any 1996, parteix d'una concepció molt àmplia de la protecció social, en la que s'hi contempla tant l'acció de les entitats públiques com la de les privades, sempre que es realitzi amb l'objectiu de protegir a un tercer i que no existeixi contrapartida equivalent i simultània de la persona protegida.

L'objectiu de la metodologia és, fonamentalment, aconseguir xifres comparables entre diferents països, independentment de la diversitat de formes que prenen els corresponents sistemes de protecció social.

Com totes les sèries estadístiques d'elaboració complexa i que depenen d'un nombre significatiu de fonts i altres resultats, aquestes dades presenten certes dificultats d'actualització i estabilització. Si a aquest fet hi afegim que la metodologia SEEPROS ha anat precisant alguns dels seus criteris, s'explica l'aparició de diferències amb sèries estadístiques publicades anteriorment.

L'indicador més utilitzat per a efectuar comparacions internacionals és la proporció del P.I.B. destinada a aquesta finalitat. D'altra banda, per a comparacions en xifres absolutes s'utilitzen les Unitats de Poder de Compra (UPC) que eliminen la influència dels diferents nivells de preus. S'ha utilitzat la mateixa taxa de conversió a UPC pel conjunt de l'Estat que per a Catalunya.