Skip to main content

Expenditures of the social protection system

Expenditures of the social protection system Catalonia. 2010
Amount % Euros per inhabitant
Social protection benefits 42,963,755 98.64 5,746
Sickness/health care 12,104,148 28.03 1,619
Disability 2,957,572 6.78 396
Old age 14,463,934 33.24 1,934
Survivors 3,586,868 8.23 480
Family/Children 2,168,588 4.98 290
Unemployment 6,522,563 16.07 872
Housing 367,466 0.84 49
Social exclusion 792,616 1.82 106
Administrative expenses 541,875 1.25 72
Other expenses 48,497 0.11 6
Total 43,554,127 100.00 5,824
Units: Thousands of euros.
Source: Idescat. Social protection accounts.
Expenditures of the social protection system Spain. 2010
Amount % Euros per inhabitant
Social protection benefits 261,066,626 98.06 5,607
Sickness/health care 75,520,729 28.37 1,622
Disability 18,795,966 7.06 404
Old age 87,999,308 33.05 1,890
Survivors 23,345,136 8.77 501
Family/Children 15,742,828 5.91 338
Unemployment 35,096,414 13.18 754
Housing 2,303,408 0.87 49
Social exclusion 2,262,837 0.85 49
Administrative expenses 5,065,837 1.90 109
Other expenses 91,773 0.03 2
Total 266,224,237 100.00 5,718
Units: Thousands of euros.
Source: Ministry of Employment and Social Security; INE.

Last update: January 20, 2016.

Methodological note

Les dades sobre protecció social han estat elaborades d'acord amb la metodologia Seepros que impulsa Eurostat. Aquesta metodologia, que ha sofert una important reforma l'any 1996, parteix d'una concepció molt àmplia de la protecció social, en la que s'hi contempla tant l'acció de les entitats públiques com la de les privades, sempre que es realitzi amb l'objectiu de protegir a un tercer i que no existeixi contrapartida equivalent i simultània de la persona protegida.

L'objectiu de la metodologia és, fonamentalment, aconseguir xifres comparables entre diferents països, independentment de la diversitat de formes que prenen els corresponents sistemes de protecció social.

Com totes les sèries estadístiques d'elaboració complexa i que depenen d'un nombre significatiu de fonts i altres resultats, aquestes dades presenten certes dificultats d'actualització i estabilització. Si a aquest fet hi afegim que la metodologia SEEPROS ha anat precisant alguns dels seus criteris, s'explica l'aparició de diferències amb sèries estadístiques publicades anteriorment.

L'indicador més utilitzat per a efectuar comparacions internacionals és la proporció del P.I.B. destinada a aquesta finalitat. D'altra banda, per a comparacions en xifres absolutes s'utilitzen les Unitats de Poder de Compra (UPC) que eliminen la influència dels diferents nivells de preus. S'ha utilitzat la mateixa taxa de conversió a UPC pel conjunt de l'Estat que per a Catalunya.