Skip to main content

Financing of the social protection system

Financing of the social protection system Catalonia. 2009
Amount % Euros per inhabitant
Effective contributions of the employers 17,446,758 37.69 2,343
Assigned contributions of the employers 4,632,831 10.01 622
Contributions of the protected persons 6,037,471 13.04 811
Contribution autonomous administration 12,960,782 28.00 1,740
Contribution central administration 3,811,884 8.24 512
Contribution other administration 463,759 1.00 62
Other current income 934,143 2.02 125
Total 46,287,627 100.00 6,215
Units: Thousands of euros.
Source: Idescat. Social protection accounts.
Financing of the social protection system Spain. 2009
Amount % Euros per inhabitant
Effective contributions of the employers 94,468,698 34.61 2,037
Assigned contributions of the employers 24,977,815 9.15 539
Contributions of the protected persons 32,735,036 11.99 706
Contribution central administration 38,178,646 13.99 823
Contribution other administration 79,802,697 29.24 1,721
Other current income 2,767,914 1.01 60
Total 272,930,806 100.00 5,886
Units: Thousands of euros.
Source: Ministry of Employment and Social Security; INE.

Last update: January 20, 2016.

Methodological note

Les dades sobre protecció social han estat elaborades d'acord amb la metodologia Seepros, en la seva versió de 1996, que impulsa Eurostat i ja ressenyada en la Nota metodològica de la fitxa de Despeses del sistema de protecció social.

A l'igual que en el cas de les despeses, aquestes dades també presenten certes dificultats d'actualització i estabilització, amb diferències amb sèries publicades anteriorment. Això és degut a que la metodologia SEEPROS ha anat precisant alguns aspectes de la seva aplicació, amb els consegüents ajustos en les nostre dades.

En el cas del finançament és determinant el criteri que s'utilitzi per territorialitzar les aportacions de l'Estat central a la Seguretat Social. En aquests comptes s'ha utilitzat el criteri d'efectuar una estimació en proporció al nombre d'afiliats. Aquesta opció ens condueix a presentar un superàvit comptable aproximat que cal entendre com l'escreix entre els ingressos que la Tresoreria General de la Seguretat Social (així com la resta de fonts d'ingressos marginals del sistema) a Catalunya i les despeses efectuades efectivament per tot el sistema (INSS, ISM, SCS, ICS, ICASS, INEM, etc.).

L'existència d'una base solidària sobre la qual s'estructura la Seguretat Social en el conjunt de l'Estat dificulta l'elaboració dels comptes d'una comunitat autònoma.