Skip to main content

Expenditures of the social protection system

Expenditures of the social protection system Catalonia. 2006
Amount % Euros per inhabitant
Social protection benefits 32,086,614 98.31 4,584
Sickness/health care 9,931,906 30.43 1,419
Disability 2,416,282 7.40 345
Old age 10,776,982 33.02 1,540
Survivors 2,958,877 9.07 423
Family/Children 1,520,579 4.66 217
Unemployment 3,872,807 11.87 553
Housing 175,919 0.54 25
Social exclusion 433,261 1.33 62
Administrative expenses 513,675 1.57 73
Other expenses 36,378 0.11 5
Total 32,636,667 100.00 4,662
Units: Thousands of euros.
Source: Idescat. Social protection accounts.
Expenditures of the social protection system Spain. 2006
Amount % Euros per inhabitant
Social protection benefits 32,086,614 97.48 4,469
Sickness/health care 9,931,906 30.89 1,416
Disability 2,416,282 7.42 340
Old age 10,776,982 31.52 1,445
Survivors 2,958,877 9.53 437
Family/Children 1,520,579 5.87 269
Unemployment 3,872,807 10.25 470
Housing 175,919 0.82 38
Social exclusion 433,261 1.17 54
Administrative expenses 513,675 2.29 105
Other expenses 36,378 0.24 11
Total 32,636,667 100.00 4,585
Units: Thousands of euros.
Source: Ministry of Employment and Social Security; INE.

Last update: January 20, 2016.

Methodological note

Les dades sobre protecció social han estat elaborades d'acord amb la metodologia Seepros que impulsa Eurostat. Aquesta metodologia, que ha sofert una important reforma l'any 1996, parteix d'una concepció molt àmplia de la protecció social, en la que s'hi contempla tant l'acció de les entitats públiques com la de les privades, sempre que es realitzi amb l'objectiu de protegir a un tercer i que no existeixi contrapartida equivalent i simultània de la persona protegida.

L'objectiu de la metodologia és, fonamentalment, aconseguir xifres comparables entre diferents països, independentment de la diversitat de formes que prenen els corresponents sistemes de protecció social.

Com totes les sèries estadístiques d'elaboració complexa i que depenen d'un nombre significatiu de fonts i altres resultats, aquestes dades presenten certes dificultats d'actualització i estabilització. Si a aquest fet hi afegim que la metodologia SEEPROS ha anat precisant alguns dels seus criteris, s'explica l'aparició de diferències amb sèries estadístiques publicades anteriorment.

L'indicador més utilitzat per a efectuar comparacions internacionals és la proporció del P.I.B. destinada a aquesta finalitat. D'altra banda, per a comparacions en xifres absolutes s'utilitzen les Unitats de Poder de Compra (UPC) que eliminen la influència dels diferents nivells de preus. S'ha utilitzat la mateixa taxa de conversió a UPC pel conjunt de l'Estat que per a Catalunya.