Skip to main content

Expenditures of the social protection system

Expenditures of the social protection system Catalonia. 2013
Amount % Euros per inhabitant
Social protection benefits 41,852,110 98.97 5,623
Sickness/health care 10,093,317 24.00 1,356
Disability 3,110,463 7.40 418
Old age 16,363,013 38.90 2,198
Survivors 3,887,268 9.24 522
Family/Children 1,729,473 4.11 232
Unemployment 5,600,277 13.81 752
Housing 142,659 0.34 19
Social exclusion 925,639 2.20 124
Administrative expenses 386,426 0.95 52
Other expenses 37,081 0.09 5
Total 42,275,617 100.00 5,679
Units: Thousands of euros.
Source: Idescat. Social protection accounts.
Expenditures of the social protection system Spain. 2013
Amount % Euros per inhabitant
Social protection benefits 259,561,553 98.09 5,571
Sickness/health care 66,211,583 25.02 1,421
Disability 19,054,885 7.20 409
Old age 98,089,691 37.07 2,105
Survivors 25,115,775 9.49 539
Family/Children 13,948,391 5.27 299
Unemployment 33,660,447 12.72 722
Housing 1,043,698 0.39 22
Social exclusion 2,437,082 0.92 52
Administrative expenses 5,029,824 1.90 108
Other expenses 20,258 0.01 0
Total 264,611,636 100.00 5,679
Units: Thousands of euros.
Source: Ministry of Employment and Social Security; INE.

Last update: January 20, 2016.

Methodological note

Les dades sobre protecció social han estat elaborades d'acord amb la metodologia Seepros que impulsa Eurostat. Aquesta metodologia, que ha sofert una important reforma l'any 1996, parteix d'una concepció molt àmplia de la protecció social, en la que s'hi contempla tant l'acció de les entitats públiques com la de les privades, sempre que es realitzi amb l'objectiu de protegir a un tercer i que no existeixi contrapartida equivalent i simultània de la persona protegida.

L'objectiu de la metodologia és, fonamentalment, aconseguir xifres comparables entre diferents països, independentment de la diversitat de formes que prenen els corresponents sistemes de protecció social.

Com totes les sèries estadístiques d'elaboració complexa i que depenen d'un nombre significatiu de fonts i altres resultats, aquestes dades presenten certes dificultats d'actualització i estabilització. Si a aquest fet hi afegim que la metodologia SEEPROS ha anat precisant alguns dels seus criteris, s'explica l'aparició de diferències amb sèries estadístiques publicades anteriorment.

L'indicador més utilitzat per a efectuar comparacions internacionals és la proporció del P.I.B. destinada a aquesta finalitat. D'altra banda, per a comparacions en xifres absolutes s'utilitzen les Unitats de Poder de Compra (UPC) que eliminen la influència dels diferents nivells de preus. S'ha utilitzat la mateixa taxa de conversió a UPC pel conjunt de l'Estat que per a Catalunya.