Skip to main content

Financing of the social protection system

Financing of the social protection system Catalonia. 2006
Amount % Euros per inhabitant
Effective contributions of the employers 16,395,538 46.14 2,342
Assigned contributions of the employers 2,674,532 7.53 382
Contributions of the protected persons 6,230,435 17.54 890
Contribution autonomous administration 9,575,245 26.95 1,368
Contribution central administration -380,955 -1.07 -54
Contribution other administration 259,336 0.73 37
Other current income 777,289 2.19 111
Total 35,531,420 100.00 5,076
Units: Thousands of euros.
Source: Idescat. Social protection accounts.
Financing of the social protection system Spain. 2006
Amount % Euros per inhabitant
Effective contributions of the employers 88,044,731 40.50 1,998
Assigned contributions of the employers 19,063,638 8.77 433
Contributions of the protected persons 30,475,936 14.02 692
Contribution central administration 14,191,494 6.53 322
Contribution other administration 60,983,404 28.05 1,384
Other current income 4,619,139 2.12 105
Total 217,378,341 100.00 4,933
Units: Thousands of euros.
Source: Ministry of Employment and Social Security; INE.

Last update: January 20, 2016.

Methodological note

Les dades sobre protecció social han estat elaborades d'acord amb la metodologia Seepros, en la seva versió de 1996, que impulsa Eurostat i ja ressenyada en la Nota metodològica de la fitxa de Despeses del sistema de protecció social.

A l'igual que en el cas de les despeses, aquestes dades també presenten certes dificultats d'actualització i estabilització, amb diferències amb sèries publicades anteriorment. Això és degut a que la metodologia SEEPROS ha anat precisant alguns aspectes de la seva aplicació, amb els consegüents ajustos en les nostre dades.

En el cas del finançament és determinant el criteri que s'utilitzi per territorialitzar les aportacions de l'Estat central a la Seguretat Social. En aquests comptes s'ha utilitzat el criteri d'efectuar una estimació en proporció al nombre d'afiliats. Aquesta opció ens condueix a presentar un superàvit comptable aproximat que cal entendre com l'escreix entre els ingressos que la Tresoreria General de la Seguretat Social (així com la resta de fonts d'ingressos marginals del sistema) a Catalunya i les despeses efectuades efectivament per tot el sistema (INSS, ISM, SCS, ICS, ICASS, INEM, etc.).

L'existència d'una base solidària sobre la qual s'estructura la Seguretat Social en el conjunt de l'Estat dificulta l'elaboració dels comptes d'una comunitat autònoma.