Skip to main content

Financing of the social protection system

Financing of the social protection system Catalonia. 2013
Amount % Euros per inhabitant
Effective contributions of the employers 15,996,358 39.20 2,149
Assigned contributions of the employers 2,981,117 7.31 400
Contributions of the protected persons 5,556,841 13.62 747
Contribution autonomous administration 10,255,371 25.13 1,378
Contribution central administration 4,875,289 11.95 655
Contribution other administration 485,535 1.19 65
Other current income 724,904 1.78 97
Total 40,802,202 100.00 5,482
Units: Thousands of euros.
Source: Idescat. Social protection accounts.
Financing of the social protection system Spain. 2013
Amount % Euros per inhabitant
Effective contributions of the employers 84,956,767 33.02 1,823
Assigned contributions of the employers 19,155,137 7.44 411
Contributions of the protected persons 31,229,583 12.14 670
Contribution central administration 42,953,725 16.69 922
Contribution other administration 72,156,462 28.04 1,549
Other current income 6,838,579 2.66 147
Total 257,290,253 100.00 5,522
Units: Thousands of euros.
Source: Ministry of Employment and Social Security; INE.

Last update: January 20, 2016.

Methodological note

Les dades sobre protecció social han estat elaborades d'acord amb la metodologia Seepros, en la seva versió de 1996, que impulsa Eurostat i ja ressenyada en la Nota metodològica de la fitxa de Despeses del sistema de protecció social.

A l'igual que en el cas de les despeses, aquestes dades també presenten certes dificultats d'actualització i estabilització, amb diferències amb sèries publicades anteriorment. Això és degut a que la metodologia SEEPROS ha anat precisant alguns aspectes de la seva aplicació, amb els consegüents ajustos en les nostre dades.

En el cas del finançament és determinant el criteri que s'utilitzi per territorialitzar les aportacions de l'Estat central a la Seguretat Social. En aquests comptes s'ha utilitzat el criteri d'efectuar una estimació en proporció al nombre d'afiliats. Aquesta opció ens condueix a presentar un superàvit comptable aproximat que cal entendre com l'escreix entre els ingressos que la Tresoreria General de la Seguretat Social (així com la resta de fonts d'ingressos marginals del sistema) a Catalunya i les despeses efectuades efectivament per tot el sistema (INSS, ISM, SCS, ICS, ICASS, INEM, etc.).

L'existència d'una base solidària sobre la qual s'estructura la Seguretat Social en el conjunt de l'Estat dificulta l'elaboració dels comptes d'una comunitat autònoma.