Saltar al contenido principal

Característiques principals:

  • Els programes del nivell 0 Ensenyament preescolar definits com la fase inicial de l'ensenyament organitzat, estan destinats essencialment a familiaritzar els nens de poca edat amb un entorn de tipus escolar, és a dir, servir de pont entre la llar i l'ambient escolar. Quan aquests programes finalitzen, l'educació dels nens continua amb l'ingrés en el nivell 1 Ensenyament primari o primer cicle d'educació bàsica.
  • Perquè es consideri que un programa pertanyi a l'ensenyament preescolar, haurà d'estar organitzat en una escola o bé en un centre escolar. Aquesta terminologia s'utilitza per a diferenciar les activitats organitzades en llocs com ara escoles primàries, llars d'infants i jardins d'infància dels serveis que es donen en la llar o bé en un ambient familiar.
  • Aquests programes estan destinats a nens d'almenys 3 anys d'edat. Es va optar per escollir aquesta edat, perquè els programes destinats a nens més petits no acostumen a complir els criteris educatius de la CINE-97.
  • L'edat màxima depèn a cada cas de l'edat ordinària d'ingrés a l'ensenyament primari.
  • El requisit de qualificacions pedagògiques del professorat pot ser un bon criteri en relació amb un programa educatiu en tots els països en els quals existeix aquest requisit. Per tant, serveix per diferenciar l'ensenyament preescolar de la simple atenció al nen, que per la qual es requereix una qualificació paramèdica, o bé cap.

Aquest nivell inclou a més:

  • L'ensenyament organitzat per a nens amb necessitats educatives especials, que es pot impartir també en hospitals, escoles especials o centres de formació. En aquest cas es pot fixar un límit d'edat màxima.

Aquest nivell exclou:

  • L'educació d'adults.

Descendentes

Esta rúbrica no tiene descendentes porque pertenece al nivel más detallado de la clasificación.

Correspondencia con CCED-2000 (P) (ca)
Código Descripción
A Educació infantil