Valoració de la prioritat de determinades mesures per reduir els costos i les càrregues administratives. Per grandària de l'establiment
Cataluña
T2/2018
Menys de 10 ocupats | De 10 a 49 ocupats | De 50 ocupats o més | Total | |
---|---|---|---|---|
Reducció dels terminis de resposta de l'administració | ||||
Baixa o molt baixa | 12,9 | 13,6 | 12,7 | 13,0 |
Normal | 19,2 | 21,8 | 25,1 | 22,5 |
Alta o molt alta | 52,6 | 53,1 | 52,1 | 52,5 |
NS/NR | 15,2 | 11,5 | 10,1 | 12,0 |
Simplificació de formularis i petició d'informació complementària | ||||
Baixa o molt baixa | 9,8 | 7,7 | 7,5 | 8,2 |
Normal | 16,0 | 19,2 | 21,2 | 19,1 |
Alta o molt alta | 59,3 | 62,5 | 60,0 | 60,5 |
NS/NR | 14,9 | 10,6 | 11,4 | 12,2 |
Reducció dels costos de taxes i registres | ||||
Baixa o molt baixa | 9,1 | 10,2 | 11,7 | 10,5 |
Normal | 14,4 | 20,2 | 23,6 | 19,9 |
Alta o molt alta | 63,2 | 59,2 | 53,4 | 57,9 |
NS/NR | 13,3 | 10,4 | 11,3 | 11,6 |
Tramitació electrònica universal | ||||
Baixa o molt baixa | 12,7 | 8,1 | 10,4 | 10,4 |
Normal | 19,5 | 18,7 | 15,2 | 17,4 |
Alta o molt alta | 53,6 | 61,9 | 63,6 | 60,2 |
NS/NR | 14,3 | 11,3 | 10,8 | 12,0 |
Més coordinació entre administracions, evitar duplicitats | ||||
Baixa o molt baixa | 9,1 | 9,0 | 10,0 | 9,4 |
Normal | 15,8 | 16,2 | 21,4 | 18,3 |
Alta o molt alta | 60,7 | 63,8 | 57,7 | 60,3 |
NS/NR | 14,4 | 10,9 | 10,8 | 11,9 |
Menys normativa i de més qualitat | ||||
Baixa o molt baixa | 5,3 | 5,3 | 8,7 | 6,7 |
Normal | 12,9 | 13,4 | 17,6 | 15,0 |
Alta o molt alta | 68,1 | 70,3 | 61,1 | 65,8 |
NS/NR | 13,8 | 11,0 | 12,7 | 12,5 |
Més coordinació entre les unitats inspectores | ||||
Baixa o molt baixa | 9,6 | 10,1 | 11,1 | 10,4 |
Normal | 18,2 | 22,4 | 26,1 | 22,7 |
Alta o molt alta | 51,0 | 51,6 | 46,6 | 49,3 |
NS/NR | 21,2 | 15,9 | 16,2 | 17,6 |
Unitats: % d'establiments. | ||||
Font: Idescat. Mòdul d'actualitat empresarial de l'Enquesta de clima empresarial. |
Tablas disponibles [+]
- Industria
- Construcción
- Comercio
- Hostelería
- Resto de servicios
- Total Cataluña
-
Módulo de actualidad empresarial
- Sostenibilidad ambiental, social y de gobernanza (ESG) (T1/2024)
- Ciberseguridad (T4/2023)
- Reforma laboral y dificultades de contratación (T3/2023)
- Formación profesional y empresa (T2/2023)
- Fondos de recuperación europeos y conflicto bélico (T1/2023)
- Dificultades con los aprovisionamientos e impacto del conflicto bélico entre Rusia y Ucrania (T4/2022)
- Precios de la energía y eficiencia energética (T3/2022)
- Dificultades con los aprovisionamientos e impacto del conflicto bélico entre Rusia y Ucrania (T2/2022)
- Fondos de recuperación europeos y conflicto bélico (T1/2022)
- Impacto en la actividad empresarial de la crisis sanitaria del covid-19 (T1/2022)
- Dificultats amb els aprovisionaments (T4/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T4/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T3/2021)
- Contractació de nou personal; universitat i empresa (T2/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T2/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T1/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T4/2020)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T3/2020)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T2/2020)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T1/2020)
- Formació professional i empresa (T4/2019)
- Increment del salari mínim el 2019 (T3/2019)
- Productivitat i finançament (T2/2019)
- Objectius de desenvolupament sostenible (ODS) (T1/2019)
- Condicions laborals i mesures d'organització i gestió (T4/2018)
- Igualtat de gènere a l'empresa (T3/2018)
- Tramitació administrativa (T2/2018)
- Relació universitat i empresa (T1/2018)