Grau de millora de determinades mesures de reducció de les càrregues i els costos de la tramitació administrativa. Per sector d'activitat
Cataluña
T4/2024
| Indústria | Construcció | Comerç | Hostaleria | Resta de serveis | Total | |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Reducció dels terminis de resposta de l'Administració | ||||||
| Poca o molt poca | 21,2 | 16,4 | 28,3 | 8,5 | 14,8 | 18,3 |
| Normal | 39,2 | 52,2 | 27,5 | 47,9 | 33,8 | 35,9 |
| Bastanta o molta | 26,6 | 21,7 | 23,7 | 25,7 | 39,2 | 32,1 |
| NS/NR | 13,0 | 9,7 | 20,5 | 17,9 | 12,1 | 13,7 |
| Simplificació de formularis i petició d'informació complementària | ||||||
| Poca o molt poca | 16,2 | 14,3 | 22,8 | 20,3 | 17,5 | 18,0 |
| Normal | 47,0 | 50,6 | 36,6 | 58,0 | 36,6 | 40,8 |
| Bastanta o molta | 23,5 | 26,9 | 20,7 | 8,5 | 34,0 | 28,0 |
| NS/NR | 13,2 | 8,2 | 19,8 | 13,2 | 11,9 | 13,2 |
| Reducció dels costos de taxes i registres | ||||||
| Poca o molt poca | 36,9 | 28,5 | 45,0 | 27,9 | 35,7 | 36,7 |
| Normal | 35,8 | 45,3 | 22,4 | 43,3 | 28,1 | 30,8 |
| Bastanta o molta | 11,7 | 12,8 | 8,7 | 15,6 | 16,1 | 13,7 |
| NS/NR | 15,7 | 13,5 | 23,8 | 13,2 | 20,1 | 18,9 |
| Més coordinació entre administracions, evitar duplicats | ||||||
| Poca o molt poca | 17,6 | 21,1 | 33,9 | 21,9 | 22,4 | 23,0 |
| Normal | 49,7 | 39,2 | 27,8 | 50,9 | 33,5 | 37,3 |
| Bastanta o molta | 14,0 | 25,4 | 16,4 | 14,0 | 29,3 | 23,0 |
| NS/NR | 18,7 | 14,3 | 21,8 | 13,2 | 14,8 | 16,7 |
| Menys normativa i de més qualitat | ||||||
| Poca o molt poca | 34,0 | 28,4 | 41,0 | 23,3 | 27,2 | 30,9 |
| Normal | 39,6 | 42,4 | 28,2 | 48,8 | 35,6 | 36,3 |
| Bastanta o molta | 9,5 | 10,5 | 9,0 | 10,1 | 19,0 | 14,3 |
| NS/NR | 16,9 | 18,7 | 21,8 | 17,9 | 18,3 | 18,6 |
| Més coordinació entre les unitats inspectores | ||||||
| Poca o molt poca | 22,1 | 16,5 | 25,8 | 13,9 | 18,4 | 20,1 |
| Normal | 42,7 | 44,5 | 30,2 | 54,2 | 32,6 | 36,2 |
| Bastanta o molta | 11,3 | 13,5 | 11,8 | 9,3 | 18,9 | 15,3 |
| NS/NR | 23,9 | 25,5 | 32,2 | 22,5 | 30,1 | 28,4 |
| Aportació de dades un sol cop (only once) | ||||||
| Poca o molt poca | 20,1 | 10,5 | 18,5 | 10,1 | 21,0 | 19,2 |
| Normal | 46,5 | 48,4 | 32,2 | 50,4 | 30,9 | 36,6 |
| Bastanta o molta | 15,6 | 19,3 | 22,2 | 21,7 | 29,5 | 24,1 |
| NS/NR | 17,8 | 21,8 | 27,1 | 17,9 | 18,7 | 20,1 |
| Avisos i serveis proactius dirigits a les empreses | ||||||
| Poca o molt poca | 23,4 | 12,1 | 22,5 | 16,3 | 14,4 | 17,6 |
| Normal | 34,3 | 46,7 | 29,2 | 47,2 | 31,7 | 33,6 |
| Bastanta o molta | 23,2 | 29,3 | 24,2 | 18,6 | 31,8 | 28,0 |
| NS/NR | 19,1 | 11,9 | 24,1 | 17,9 | 22,2 | 20,9 |
| Més claredat i qualitat de la informació disponible | ||||||
| Poca o molt poca | 21,5 | 15,6 | 14,2 | 15,6 | 13,5 | 15,6 |
| Normal | 44,2 | 49,2 | 38,2 | 47,9 | 39,9 | 41,6 |
| Bastanta o molta | 21,5 | 27,0 | 25,5 | 23,3 | 31,4 | 27,6 |
| NS/NR | 12,8 | 8,2 | 22,2 | 13,2 | 15,3 | 15,2 |
| Unitats: % d'establiments que han notat una millora en la tramitació administrativa el darrer any. | ||||||
| Font: Idescat. Mòdul d'actualitat empresarial de l'Enquesta de clima empresarial. | ||||||
Tablas disponibles [+]
- Industria
- Construcción
- Comercio
- Hostelería
- Resto de servicios
- Total Cataluña
-
Módulo de actualidad empresarial
- Subida de aranceles de los Estados Unidos (a partir de agosto de 2025). Impacto en los negocios y acciones de los gobiernos (T3/2025)
- Ciberseguridad (T2/2025)
- Subida de aranceles. Impacto en los negocios y acciones de los gobiernos (T1/2025)
- Tramitación administrativa (T4/2024)
- Igualdad de género en el entorno empresarial (T3/2024)
- Inteligencia artificial (IA) (T2/2024)
- Sostenibilidad ambiental, social y de gobernanza (ESG) (T1/2024)
- Ciberseguridad (T4/2023)
- Reforma laboral y dificultades de contratación (T3/2023)
- Formación profesional y empresa (T2/2023)
- Fondos de recuperación europeos y conflicto bélico (T1/2023)
- Dificultades con los aprovisionamientos e impacto del conflicto bélico entre Rusia y Ucrania (T4/2022)
- Precios de la energía y eficiencia energética (T3/2022)
- Dificultades con los aprovisionamientos e impacto del conflicto bélico entre Rusia y Ucrania (T2/2022)
- Fondos de recuperación europeos y conflicto bélico (T1/2022)
- Impacto en la actividad empresarial de la crisis sanitaria del covid-19 (T1/2022)
- Dificultats amb els aprovisionaments (T4/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T4/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T3/2021)
- Contractació de nou personal; universitat i empresa (T2/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T2/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T1/2021)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T4/2020)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T3/2020)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T2/2020)
- Impacte en l'activitat empresarial de la crisi sanitària de la covid-19 (T1/2020)
- Formació professional i empresa (T4/2019)
- Increment del salari mínim el 2019 (T3/2019)
- Productivitat i finançament (T2/2019)
- Objectius de desenvolupament sostenible (ODS) (T1/2019)
- Condicions laborals i mesures d'organització i gestió (T4/2018)
- Igualtat de gènere a l'empresa (T3/2018)
- Tramitació administrativa (T2/2018)
- Relació universitat i empresa (T1/2018)