- Encuesta de discapacidad, autonomía personal y situaciones de dependencia
- Población con discapacidad
- Grado de severidad de las discapacidades
- Sin ayuda
- Población de 65 años y más
- Máximo grado de severidad
- Tipo de discapacidad
Población de 65 años y más con discapacidad. Hombres. Por tipos de discapacidad y su grado de severidad sin ayuda
Població de 65 anys i més amb discapacitat. Homes. Per tipus de discapacitat i el seu grau de severitat sense ajuda
Cataluña
2008
Moderada | Severa | Severitat total | No consta | Total | |
---|---|---|---|---|---|
Veure-hi | |||||
Percebre qualsevol imatge | z Dada no procedent | z Dada no procedent | 1,3 | 0,0 | 1,3 |
Tasques visuals de conjunt | 4,5 | 7,6 | 4,3 | 0,0 | 16,4 |
Tasques visuals de detall | 4,2 | 10,0 | 2,1 | 0,4 | 16,7 |
Altres problemes de visió | 3,0 | 4,4 | 0,9 | 0,0 | 8,4 |
Sentir-hi | |||||
Rebre qualsevol so | z Dada no procedent | z Dada no procedent | 2,8 | 0,0 | 2,8 |
Audició de sons forts | 4,2 | 8,7 | 0,3 | 0,0 | 13,2 |
Escoltar la parla | 10,3 | 19,8 | 2,3 | 0,3 | 32,8 |
Comunicar-se | |||||
Produir missatges parlats | 3,5 | 4,0 | 1,3 | 0,2 | 9,0 |
Rebre missatges parlats | 2,9 | 3,5 | 1,2 | 0,0 | 7,6 |
Comunicació de missatges escrits | 1,9 | 4,7 | 3,6 | 0,0 | 10,2 |
Comunicació de missatges de gestos, senyals o símbols | 1,1 | 3,7 | 1,2 | 0,0 | 6,0 |
Mantenir una conversa | 2,6 | 5,3 | 2,0 | 0,0 | 9,9 |
Comunicar-se a través de dispositius i tècniques de comunicació | 2,1 | 4,0 | 7,5 | 0,3 | 13,9 |
Aprendre, aplicar coneixements i desenvolupar tasques | |||||
Ús intencionat dels sentits (mirar, escoltar...) | 1,9 | 4,1 | 0,6 | 0,0 | 6,6 |
Aprenentatge bàsic (llegir, escriure, comptar) | 1,8 | 2,8 | 4,1 | 0,0 | 8,7 |
Realitzar tasques senzilles | 1,2 | 2,9 | 3,3 | 0,0 | 7,4 |
Realitzar tasques complexes | 1,0 | 2,9 | 7,0 | 0,0 | 10,9 |
Mobilitat | |||||
Canviar de postures corporals bàsiques | 5,9 | 9,9 | 5,9 | 0,0 | 21,7 |
Mantenir la posició del cos | 6,6 | 11,2 | 5,6 | 0,0 | 23,4 |
Desplaçar-se per la llar | 5,8 | 6,9 | 7,6 | 0,3 | 20,5 |
Desplaçar-se fora de la llar | 11,4 | 14,3 | 14,1 | 0,0 | 39,8 |
Desplaçar-se fent servir mitjans de transport com passatger | 8,2 | 18,0 | 16,7 | 0,0 | 42,9 |
Conduir vehicles | 0,7 | 2,4 | 5,9 | 0,0 | 9,0 |
Aixecar objectes i portar-los | 9,1 | 13,4 | 9,6 | 0,6 | 32,7 |
Moure objectes amb les extremitats superiors | 8,1 | 9,2 | 8,4 | 0,3 | 26,0 |
Ús fi de la mà | 5,9 | 8,4 | 5,1 | 0,6 | 20,0 |
Tenir cura de si mateix | |||||
Rentar-se | 8,5 | 8,2 | 14,3 | 0,6 | 31,6 |
Tenir cura de les parts del cos | 5,7 | 11,3 | 12,3 | 0,6 | 29,9 |
Higiene personal relacionada amb la micció | 6,3 | 7,2 | 7,8 | 0,3 | 21,6 |
Higiene personal relacionada amb la defecació | 3,8 | 5,6 | 6,4 | 0,3 | 16,1 |
Higiene personal relacionada amb la menstruació | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
Vestir-se i desvestir-se | 6,8 | 7,6 | 10,1 | 0,3 | 24,8 |
Menjar i beure | 2,0 | 5,3 | 4,0 | 0,3 | 11,7 |
Cura de la pròpia salut: acomplir les prescripcions mèdiques | 5,9 | 7,1 | 9,6 | 1,2 | 23,7 |
Cura de la pròpia salut: evitar situacions de perill | 2,3 | 5,9 | 8,0 | 0,3 | 16,5 |
Realitzar les tasques de la llar | |||||
Adquisició de béns i serveis | 4,3 | 11,8 | 22,8 | 0,8 | 39,7 |
Preparar menjars | 2,2 | 5,2 | 20,0 | 0,8 | 28,3 |
Realitzar les tasques de la llar | 5,6 | 7,8 | 22,7 | 0,8 | 37,0 |
Interacció i relacions personals | |||||
Interacciones interpersonals bàsiques | 1,4 | 3,2 | 1,4 | 0,3 | 6,4 |
Relacionar-se amb desconeguts | 1,1 | 2,6 | 5,7 | 0,3 | 9,6 |
Relacions formals | 0,4 | 1,8 | 4,8 | 0,3 | 7,3 |
Relacions socials informals | 0,9 | 4,1 | 3,0 | 0,6 | 8,6 |
Relacions familiars | 0,1 | 2,1 | 2,4 | 0,3 | 4,8 |
Relacions sentimentals | 0,0 | 2,4 | 6,8 | 0,3 | 9,4 |
Unitats: Milers de persones. | |||||
Font: Idescat, a partir de dades de l'Enquesta sobre discapacitats, autonomia personal i situacions de dependència de l'INE. 2008. | |||||
Nota: Una mateixa persona pot estar en més d'una categoria de discapacitat. | |||||
(z) Dada no procedent. |