Els teleoperadors subministren informació i assessoren els clients, responen a preguntes relacionades amb els productes, serveis i polítiques de l'empresa o l'organització i tramiten les transferències financeres, per telèfon o per mitjans electrònics, com el correu electrònic. Operen exclusivament per telèfon, no són accessibles directament pels clients i poden estar localitzats en establiments lluny d'on es realitzen altres operacions de les organitzacions o companyies sobre les quals se subministra informació.
Només es classifiquen en el grup primari 4424, Teleoperadors, els empleats que responen a sol·licituds d'informació o s'ocupen d'operacions senzilles. Els que presten serveis especialitzats, com els consultors de viatges, es classifiquen en el grup especialitzat corresponent, estiguin o no estiguin situats en els centres d'atenció al client.
Entre les seves tasques s'inclou:
- Ocupar-se de les trucades entrants i els missatges dels clients, ja sigui per respondre a preguntes, per atendre sol·licituds de servei o per resoldre reclamacions.
- Determinar les necessitats i introduir els resultats en un sistema informàtic.
- Remetre tasques a altres unitats, si escau.
- Facturar o tramitar pagaments, si escau.
- Enviar cartes, fulls d'informació i altres documents als clients.
- Assessorar els clients sobre productes o serveis addicionals.
Exemples d'ocupacions incloses en aquest grup primari:
- Empleats de centres d'informació (telefònica) d'atenció al client
- Operadors de centrals d'alarmes
- Operadors de centrals d'avaries
- Operadors de teleassistència
- Teleoperadors (no especialitzats)
- Teleoperadors informadors del servei d'atenció ciutadana 010
Ocupacions afins no incloses en aquest grup primari:
- Agents d'enquestes per telèfon (vegeu 4430)
- Telefonistes (vegeu 4423)
- Venedors per telèfon (televenedors) (vegeu 5420)
Descendentes
Esta rúbrica no tiene descendentes porque pertenece al nivel más detallado de la clasificación.
Propuesta de hashtag corto
Teleoperadors