2652 — Professionals de les relacions públiques
Els professionals de relacions públiques planifiquen, preparen, apliquen i avaluen estratègies d'informació i de comunicació que afavoreixin una opinió favorable sobre les empreses i organitzacions, els seus béns i serveis i la seva funció en la comunitat.
Entre les seves tasques s'inclou:
- Planificar i organitzar campanyes de publicitat i estratègies de comunicació.
- Assessorar la direcció sobre les conseqüències que les seves polítiques, programes i pràctiques tenen per a les relacions públiques, i preparar i controlar l'emissió de notes de premsa.
- Realitzar i encomanar estudis d'opinió pública, analitzar els resultats obtinguts i planificar campanyes de relacions públiques i promocionals.
- Organitzar esdeveniments especials, actes recreatius, competicions i actes socials per promoure el fons de comerç i una publicitat favorable.
- Representar la seva organització i organitzar entrevistes amb mitjans de comunicació.
- Assistir a actes empresarials, socials i d'un altre tipus per promoure la seva organització.
- Encarregar i obtenir fotografies i altres il·lustracions.
- Seleccionar, avaluar i examinar el material presentat per creatius, fotògrafs, il·lustradors i altres per aconseguir una publicitat favorable.
Exemples d'ocupacions incloses en aquest grup primari:
- Agents publicistes i de la comunicació
- Professionals de gabinets de premsa
- Professionals de relacions públiques
- Redactors de relacions públiques
Descendents
Aquesta rúbrica no té descendents perquè pertany al nivell més detallat de la classificació.
Proposta d'etiqueta curta
Professionals relacions públiques
Codi | Descripció | Particions |
---|---|---|
2413 | Professionals de la publicitat i les relacions públiques | 2 |
Codi | Descripció |
---|---|
2432 | Professionals de les relacions públiques |
Codi | Descripció |
---|---|
2652 | Profesionales de relaciones públicas |
Codi | Descripció |
---|---|
2432 | Public relations professionals |