Saltar al contingut principal

Finançament del sistema de protecció social

Finançament del sistema de protecció social Catalunya. 2008
Import % Euros per habitant
Cotitzacions efectives dels ocupadors 18.113.523 44,25 2.455
Cotitzacions imputades dels ocupadors 3.850.515 9,41 522
Cotitzacions de les persones protegides 6.232.508 15,22 845
Aportació administració autonòmica 11.704.868 28,59 1.587
Aportació administració central -290.311 -0,71 -39
Aportació altres administracions 430.920 1,05 58
Altres ingressos corrents 896.562 2,19 122
Total 40.938.585 100,00 5.549
Unitats: Milers d'euros.
Font: Idescat. Comptes de la protecció social.
Finançament del sistema de protecció social Espanya. 2008
Import % Euros per habitant
Cotitzacions efectives dels ocupadors 99.472.120 39,66 2.163
Cotitzacions imputades dels ocupadors 22.705.412 9,05 494
Cotitzacions de les persones protegides 33.426.153 13,33 727
Aportació administració central 17.962.149 7,16 391
Aportació altres administracions 73.950.466 29,48 1.608
Altres ingressos corrents 3.296.356 1,31 72
Total 250.812.656 100,00 5.454
Unitats: Milers d'euros.
Font: Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social; INE.

Darrera actualització: 20 de gener de 2016.

Nota metodològica

Les dades sobre protecció social han estat elaborades d'acord amb la metodologia SEEPROS, en la seva versió del 1996, que impulsa l'Eurostat i ja ressenyada en la nota metodològica de la fitxa de Despeses del sistema de protecció social.

Com en el cas de les despeses, aquestes dades també presenten certes dificultats d'actualització i estabilització, amb diferències en sèries publicades anteriorment. Això és degut al fet que la metodologia SEEPROS ha anat precisant alguns aspectes de la seva aplicació, amb els consegüents ajustos en les nostres dades.

En el cas del finançament és determinant el criteri que s'utilitzi per territorialitzar les aportacions de l'Estat central a la Seguretat Social. En aquests comptes s'ha utilitzat el criteri d'efectuar una estimació en proporció al nombre d'afiliats. Aquesta opció ens condueix a presentar un superàvit comptable aproximat que cal entendre com l'escreix entre els ingressos de la Tresoreria General de la Seguretat Social (i la resta de fonts d'ingressos marginals del sistema) a Catalunya i les despeses realitzades per tot el sistema (INSS, ISM, SCS, ICS, ICASS, INEM, etc.).

L'existència d'una base solidària sobre la qual s'estructura la Seguretat Social en el conjunt de l'Estat dificulta l'elaboració dels comptes d'una comunitat autònoma.