Saltar al contingut principal

Finançament del sistema de protecció social

Finançament del sistema de protecció social Catalunya. 2012
Import % Euros per habitant
Cotitzacions efectives dels ocupadors 16.229.735 39,53 2.165
Cotitzacions imputades dels ocupadors 2.965.542 7,22 396
Cotitzacions de les persones protegides 5.678.582 13,83 758
Aportació administració autonòmica 10.703.309 26,07 1.428
Aportació administració central 4.115.120 10,02 549
Aportació altres administracions 472.901 1,15 63
Altres ingressos corrents 864.095 2,10 115
Total 41.054.850 100,00 5.477
Unitats: Milers d'euros.
Font: Idescat. Comptes de la protecció social.
Finançament del sistema de protecció social Espanya. 2012
Import % Euros per habitant
Cotitzacions efectives dels ocupadors 87.308.890 34,14 1.867
Cotitzacions imputades dels ocupadors 20.721.213 8,10 443
Cotitzacions de les persones protegides 31.563.731 12,34 675
Aportació administració central 37.616.997 14,71 804
Aportació altres administracions 74.690.386 29,20 1.597
Altres ingressos corrents 3.325.959 1,30 71
Total 255.753.734 100,00 5.469
Unitats: Milers d'euros.
Font: Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social; INE.

Darrera actualització: 20 de gener de 2016.

Nota metodològica

Les dades sobre protecció social han estat elaborades d'acord amb la metodologia SEEPROS, en la seva versió del 1996, que impulsa l'Eurostat i ja ressenyada en la nota metodològica de la fitxa de Despeses del sistema de protecció social.

Com en el cas de les despeses, aquestes dades també presenten certes dificultats d'actualització i estabilització, amb diferències en sèries publicades anteriorment. Això és degut al fet que la metodologia SEEPROS ha anat precisant alguns aspectes de la seva aplicació, amb els consegüents ajustos en les nostres dades.

En el cas del finançament és determinant el criteri que s'utilitzi per territorialitzar les aportacions de l'Estat central a la Seguretat Social. En aquests comptes s'ha utilitzat el criteri d'efectuar una estimació en proporció al nombre d'afiliats. Aquesta opció ens condueix a presentar un superàvit comptable aproximat que cal entendre com l'escreix entre els ingressos de la Tresoreria General de la Seguretat Social (i la resta de fonts d'ingressos marginals del sistema) a Catalunya i les despeses realitzades per tot el sistema (INSS, ISM, SCS, ICS, ICASS, INEM, etc.).

L'existència d'una base solidària sobre la qual s'estructura la Seguretat Social en el conjunt de l'Estat dificulta l'elaboració dels comptes d'una comunitat autònoma.