Saltar al contingut principal

Educació secundària. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació secundària. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran Catalunya
Centres Professors
Públics Privats Total Públics Privats Total
Curs 2022/23 655 516 1.171 43.507 15.578 59.085
Curs 2021/22 650 516 1.166 38.875 15.348 54.223
Curs 2020/21 639 516 1.155 36.756 15.616 52.372
Curs 2019/20 612 519 1.131 34.740 15.603 50.343
Curs 2018/19 587 518 1.105 34.442 15.608 50.050
Curs 2017/18 580 519 1.099 31.743 15.406 47.149
Curs 2016/17 567 521 1.088 29.828 15.064 44.892
Curs 2015/16 564 519 1.083 29.864 14.729 44.593
Font:
Curs 2015/16-Curs 2018/19: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2019/20-Curs 2022/23: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Nota: La nova comarca del Moianès es va crear l'1 de maig de 2015 a partir de l'agregació de cinc municipis de la comarca del Bages, un de la comarca d'Osona i quatre de la comarca del Vallès Oriental.

Darrera actualització: 3 d'abril de 2024.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació secundària
Ensenyament que comprèn: educació secundària obligatòria (ESO), batxillerat i ensenyaments professionals específics de grau mitjà i de grau superior.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Les dades són provisionales.