Skip to main content

Expenditures of the social protection system

Expenditures of the social protection system Catalonia. 2004
Amount % Euros per inhabitant
Social protection benefits 27,477,931 98.39 4,095
Sickness/health care 8,704,688 31.17 1,297
Disability 2,113,738 7.57 315
Old age 11,064,271 39.62 1,649
Survivors 769,081 2.75 115
Family/Children 1,224,046 4.38 182
Unemployment 3,186,499 11.41 475
Housing 125,200 0.45 19
Social exclusion 290,409 1.04 43
Administrative expenses 419,217 1.50 62
Other expenses 30,829 0.11 5
Total 27,927,978 100.00 4,162
Units: Thousands of euros.
Source: Idescat. Social protection accounts.
Expenditures of the social protection system Spain. 2004
Amount % Euros per inhabitant
Social protection benefits 27,477,931 97.66 3,978
Sickness/health care 8,704,688 30.29 1,234
Disability 2,113,738 7.25 295
Old age 11,064,271 38.34 1,562
Survivors 769,081 2.77 113
Family/Children 1,224,046 5.33 217
Unemployment 3,186,499 12.09 493
Housing 125,200 0.75 31
Social exclusion 290,409 0.83 34
Administrative expenses 419,217 2.11 86
Other expenses 30,829 0.23 9
Total 27,927,978 100.00 4,074
Units: Thousands of euros.
Source: Ministry of Employment and Social Security; INE.

Last update: January 20, 2016.

Methodological note

Les dades sobre protecció social han estat elaborades d'acord amb la metodologia Seepros que impulsa Eurostat. Aquesta metodologia, que ha sofert una important reforma l'any 1996, parteix d'una concepció molt àmplia de la protecció social, en la que s'hi contempla tant l'acció de les entitats públiques com la de les privades, sempre que es realitzi amb l'objectiu de protegir a un tercer i que no existeixi contrapartida equivalent i simultània de la persona protegida.

L'objectiu de la metodologia és, fonamentalment, aconseguir xifres comparables entre diferents països, independentment de la diversitat de formes que prenen els corresponents sistemes de protecció social.

Com totes les sèries estadístiques d'elaboració complexa i que depenen d'un nombre significatiu de fonts i altres resultats, aquestes dades presenten certes dificultats d'actualització i estabilització. Si a aquest fet hi afegim que la metodologia SEEPROS ha anat precisant alguns dels seus criteris, s'explica l'aparició de diferències amb sèries estadístiques publicades anteriorment.

L'indicador més utilitzat per a efectuar comparacions internacionals és la proporció del P.I.B. destinada a aquesta finalitat. D'altra banda, per a comparacions en xifres absolutes s'utilitzen les Unitats de Poder de Compra (UPC) que eliminen la influència dels diferents nivells de preus. S'ha utilitzat la mateixa taxa de conversió a UPC pel conjunt de l'Estat que per a Catalunya.