Skip to main content

Expenditures of the social protection system

Expenditures of the social protection system Catalonia. 2003
Amount % Euros per inhabitant
Social protection benefits 24,823,821 97.96 3,781
Sickness/health care 7,404,391 29.22 1,128
Disability 1,953,811 7.71 298
Old age 10,353,523 40.86 1,577
Survivors 684,925 2.70 104
Family/Children 1,140,388 4.50 174
Unemployment 2,924,319 11.54 445
Housing 115,954 0.46 18
Social exclusion 246,509 0.97 38
Administrative expenses 428,728 1.69 65
Other expenses 88,585 0.35 13
Total 25,341,134 100.00 3,860
Units: Thousands of euros.
Source: Idescat. Social protection accounts.
Expenditures of the social protection system Spain. 2003
Amount % Euros per inhabitant
Social protection benefits 24,823,821 97.64 3,754
Sickness/health care 7,404,391 29.96 1,152
Disability 1,953,811 7.22 278
Old age 10,353,523 38.62 1,485
Survivors 684,925 2.70 104
Family/Children 1,140,388 5.21 200
Unemployment 2,924,319 12.35 475
Housing 115,954 0.76 29
Social exclusion 246,509 0.82 31
Administrative expenses 428,728 2.13 82
Other expenses 88,585 0.23 9
Total 25,341,134 100.00 3,845
Units: Thousands of euros.
Source: Ministry of Employment and Social Security; INE.

Last update: January 20, 2016.

Methodological note

Les dades sobre protecció social han estat elaborades d'acord amb la metodologia Seepros que impulsa Eurostat. Aquesta metodologia, que ha sofert una important reforma l'any 1996, parteix d'una concepció molt àmplia de la protecció social, en la que s'hi contempla tant l'acció de les entitats públiques com la de les privades, sempre que es realitzi amb l'objectiu de protegir a un tercer i que no existeixi contrapartida equivalent i simultània de la persona protegida.

L'objectiu de la metodologia és, fonamentalment, aconseguir xifres comparables entre diferents països, independentment de la diversitat de formes que prenen els corresponents sistemes de protecció social.

Com totes les sèries estadístiques d'elaboració complexa i que depenen d'un nombre significatiu de fonts i altres resultats, aquestes dades presenten certes dificultats d'actualització i estabilització. Si a aquest fet hi afegim que la metodologia SEEPROS ha anat precisant alguns dels seus criteris, s'explica l'aparició de diferències amb sèries estadístiques publicades anteriorment.

L'indicador més utilitzat per a efectuar comparacions internacionals és la proporció del P.I.B. destinada a aquesta finalitat. D'altra banda, per a comparacions en xifres absolutes s'utilitzen les Unitats de Poder de Compra (UPC) que eliminen la influència dels diferents nivells de preus. S'ha utilitzat la mateixa taxa de conversió a UPC pel conjunt de l'Estat que per a Catalunya.