Skip to main content

Expenditures of the social protection system

Expenditures of the social protection system Catalonia. 2009
Amount % Euros per inhabitant
Social protection benefits 42,911,387 98.60 5,762
Sickness/health care 12,391,414 28.88 1,664
Disability 2,894,497 6.75 389
Old age 13,431,059 31.30 1,803
Survivors 3,453,713 8.05 464
Family/Children 2,171,651 5.06 292
Unemployment 7,534,193 17.56 1,012
Housing 321,695 0.75 43
Social exclusion 713,167 1.66 96
Administrative expenses 564,947 1.30 76
Other expenses 46,683 0.11 6
Total 43,523,017 100.00 5,844
Units: Thousands of euros.
Source: Idescat. Social protection accounts.
Expenditures of the social protection system Spain. 2009
Amount % Euros per inhabitant
Social protection benefits 42,911,387 97.99 5,574
Sickness/health care 12,391,414 28.92 1,645
Disability 2,894,497 6.80 387
Old age 13,431,059 31.53 1,794
Survivors 3,453,713 8.51 484
Family/Children 2,171,651 6.03 343
Unemployment 7,534,193 14.45 822
Housing 321,695 0.80 45
Social exclusion 713,167 0.97 55
Administrative expenses 564,947 1.97 112
Other expenses 46,683 0.04 2
Total 43,523,017 100.00 5,689
Units: Thousands of euros.
Source: Ministry of Employment and Social Security; INE.

Last update: January 20, 2016.

Methodological note

Les dades sobre protecció social han estat elaborades d'acord amb la metodologia Seepros que impulsa Eurostat. Aquesta metodologia, que ha sofert una important reforma l'any 1996, parteix d'una concepció molt àmplia de la protecció social, en la que s'hi contempla tant l'acció de les entitats públiques com la de les privades, sempre que es realitzi amb l'objectiu de protegir a un tercer i que no existeixi contrapartida equivalent i simultània de la persona protegida.

L'objectiu de la metodologia és, fonamentalment, aconseguir xifres comparables entre diferents països, independentment de la diversitat de formes que prenen els corresponents sistemes de protecció social.

Com totes les sèries estadístiques d'elaboració complexa i que depenen d'un nombre significatiu de fonts i altres resultats, aquestes dades presenten certes dificultats d'actualització i estabilització. Si a aquest fet hi afegim que la metodologia SEEPROS ha anat precisant alguns dels seus criteris, s'explica l'aparició de diferències amb sèries estadístiques publicades anteriorment.

L'indicador més utilitzat per a efectuar comparacions internacionals és la proporció del P.I.B. destinada a aquesta finalitat. D'altra banda, per a comparacions en xifres absolutes s'utilitzen les Unitats de Poder de Compra (UPC) que eliminen la influència dels diferents nivells de preus. S'ha utilitzat la mateixa taxa de conversió a UPC pel conjunt de l'Estat que per a Catalunya.