Skip to main content

Expenditures of the social protection system

Expenditures of the social protection system Catalonia. 2011
Amount % Euros per inhabitant
Social protection benefits 42,467,996 98.66 5,659
Sickness/health care 11,479,212 26.80 1,530
Disability 2,982,302 6.92 397
Old age 15,063,312 35.01 2,007
Survivors 3,655,626 8.49 487
Family/Children 1,885,717 4.38 251
Unemployment 6,207,559 15.63 827
Housing 315,358 0.73 42
Social exclusion 878,908 2.04 117
Administrative expenses 527,644 1.24 70
Other expenses 44,823 0.10 6
Total 43,040,463 100.00 5,735
Units: Thousands of euros.
Source: Idescat. Social protection accounts.
Expenditures of the social protection system Spain. 2011
Amount % Euros per inhabitant
Social protection benefits 266,227,300 98.18 5,696
Sickness/health care 74,003,698 27.29 1,583
Disability 18,973,455 7.00 406
Old age 91,341,902 33.68 1,954
Survivors 23,873,430 8.80 511
Family/Children 14,658,226 5.41 314
Unemployment 38,642,482 14.25 827
Housing 2,436,718 0.90 52
Social exclusion 2,297,387 0.85 49
Administrative expenses 4,854,781 1.79 104
Other expenses 92,107 0.03 2
Total 271,174,187 100.00 5,802
Units: Thousands of euros.
Source: Ministry of Employment and Social Security; INE.

Last update: January 20, 2016.

Methodological note

Les dades sobre protecció social han estat elaborades d'acord amb la metodologia Seepros que impulsa Eurostat. Aquesta metodologia, que ha sofert una important reforma l'any 1996, parteix d'una concepció molt àmplia de la protecció social, en la que s'hi contempla tant l'acció de les entitats públiques com la de les privades, sempre que es realitzi amb l'objectiu de protegir a un tercer i que no existeixi contrapartida equivalent i simultània de la persona protegida.

L'objectiu de la metodologia és, fonamentalment, aconseguir xifres comparables entre diferents països, independentment de la diversitat de formes que prenen els corresponents sistemes de protecció social.

Com totes les sèries estadístiques d'elaboració complexa i que depenen d'un nombre significatiu de fonts i altres resultats, aquestes dades presenten certes dificultats d'actualització i estabilització. Si a aquest fet hi afegim que la metodologia SEEPROS ha anat precisant alguns dels seus criteris, s'explica l'aparició de diferències amb sèries estadístiques publicades anteriorment.

L'indicador més utilitzat per a efectuar comparacions internacionals és la proporció del P.I.B. destinada a aquesta finalitat. D'altra banda, per a comparacions en xifres absolutes s'utilitzen les Unitats de Poder de Compra (UPC) que eliminen la influència dels diferents nivells de preus. S'ha utilitzat la mateixa taxa de conversió a UPC pel conjunt de l'Estat que per a Catalunya.