Skip to main content

Financing of the social protection system

Financing of the social protection system Catalonia. 2004
Amount % Euros per inhabitant
Effective contributions of the employers 13,986,598 46.86 2,084
Assigned contributions of the employers 2,177,194 7.29 324
Contributions of the protected persons 5,466,205 18.31 815
Contribution autonomous administration 7,796,730 26.12 1,162
Contribution central administration -504,059 -1.69 -75
Contribution other administration 300,984 1.01 45
Other current income 623,005 2.09 93
Total 29,846,657 100.00 4,448
Units: Thousands of euros.
Source: Idescat. Social protection accounts.
Financing of the social protection system Spain. 2004
Amount % Euros per inhabitant
Effective contributions of the employers 74,958,001 40.37 1,756
Assigned contributions of the employers 16,674,589 8.98 391
Contributions of the protected persons 29,507,718 15.89 691
Contribution central administration 9,233,422 4.97 216
Contribution other administration 51,369,121 27.67 1,203
Other current income 3,918,917 2.11 92
Total 185,661,769 100.00 4,349
Units: Thousands of euros.
Source: Ministry of Employment and Social Security; INE.

Last update: January 20, 2016.

Methodological note

Les dades sobre protecció social han estat elaborades d'acord amb la metodologia Seepros, en la seva versió de 1996, que impulsa Eurostat i ja ressenyada en la Nota metodològica de la fitxa de Despeses del sistema de protecció social.

A l'igual que en el cas de les despeses, aquestes dades també presenten certes dificultats d'actualització i estabilització, amb diferències amb sèries publicades anteriorment. Això és degut a que la metodologia SEEPROS ha anat precisant alguns aspectes de la seva aplicació, amb els consegüents ajustos en les nostre dades.

En el cas del finançament és determinant el criteri que s'utilitzi per territorialitzar les aportacions de l'Estat central a la Seguretat Social. En aquests comptes s'ha utilitzat el criteri d'efectuar una estimació en proporció al nombre d'afiliats. Aquesta opció ens condueix a presentar un superàvit comptable aproximat que cal entendre com l'escreix entre els ingressos que la Tresoreria General de la Seguretat Social (així com la resta de fonts d'ingressos marginals del sistema) a Catalunya i les despeses efectuades efectivament per tot el sistema (INSS, ISM, SCS, ICS, ICASS, INEM, etc.).

L'existència d'una base solidària sobre la qual s'estructura la Seguretat Social en el conjunt de l'Estat dificulta l'elaboració dels comptes d'una comunitat autònoma.