Skip to main content

Financing of the social protection system

Financing of the social protection system Catalonia. 2011
Amount % Euros per inhabitant
Effective contributions of the employers 16,970,062 39.34 2,261
Assigned contributions of the employers 3,193,003 7.40 426
Contributions of the protected persons 5,830,362 13.51 777
Contribution autonomous administration 12,152,926 28.17 1,620
Contribution central administration 3,568,063 8.27 475
Contribution other administration 431,919 1.00 58
Other current income 981,435 2.27 131
Total 43,140,975 100.00 5,749
Units: Thousands of euros.
Source: Idescat. Social protection accounts.
Financing of the social protection system Spain. 2011
Amount % Euros per inhabitant
Effective contributions of the employers 92,369,358 34.35 1,976
Assigned contributions of the employers 22,210,729 8.26 475
Contributions of the protected persons 32,517,633 12.09 696
Contribution central administration 39,545,951 14.71 846
Contribution other administration 78,756,285 29.29 1,685
Other current income 3,479,741 1.29 74
Total 268,879,698 100.00 5,753
Units: Thousands of euros.
Source: Ministry of Employment and Social Security; INE.

Last update: January 20, 2016.

Methodological note

Les dades sobre protecció social han estat elaborades d'acord amb la metodologia Seepros, en la seva versió de 1996, que impulsa Eurostat i ja ressenyada en la Nota metodològica de la fitxa de Despeses del sistema de protecció social.

A l'igual que en el cas de les despeses, aquestes dades també presenten certes dificultats d'actualització i estabilització, amb diferències amb sèries publicades anteriorment. Això és degut a que la metodologia SEEPROS ha anat precisant alguns aspectes de la seva aplicació, amb els consegüents ajustos en les nostre dades.

En el cas del finançament és determinant el criteri que s'utilitzi per territorialitzar les aportacions de l'Estat central a la Seguretat Social. En aquests comptes s'ha utilitzat el criteri d'efectuar una estimació en proporció al nombre d'afiliats. Aquesta opció ens condueix a presentar un superàvit comptable aproximat que cal entendre com l'escreix entre els ingressos que la Tresoreria General de la Seguretat Social (així com la resta de fonts d'ingressos marginals del sistema) a Catalunya i les despeses efectuades efectivament per tot el sistema (INSS, ISM, SCS, ICS, ICASS, INEM, etc.).

L'existència d'una base solidària sobre la qual s'estructura la Seguretat Social en el conjunt de l'Estat dificulta l'elaboració dels comptes d'una comunitat autònoma.