- Survey on Disability, Personal Autonomy and Dependency Situations
- Population with disability
- Groups and types of disability
- Disability group
- Population from 6 to 64 years
- Age and sex group
Population and rate from 6 to 64 years with disability. By type of disability, Age and sex group
Població de 6 a 64 anys amb discapacitat. Per tipus de discapacitat, grup d'edat i sexe
Catalonia
2008
Homes | Dones | Total | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
6-44 | 45-64 | Total | 6-44 | 45-64 | Total | 6-44 | 45-64 | Total | |
Veure-hi | 7,4 | 8,7 | 16,1 | 2,2 | 16,5 | 18,7 | 9,6 | 25,2 | 34,8 |
Percebre qualsevol imatge | 0,6 | 0,7 | 1,3 | 0,0 | 0,9 | 0,9 | 0,6 | 1,6 | 2,2 |
Tasques visuals de conjunt | 4,0 | 4,9 | 8,9 | 0,6 | 12,0 | 12,6 | 4,6 | 16,9 | 21,5 |
Tasques visuals de detall | 4,4 | 3,8 | 8,2 | 1,4 | 12,1 | 13,5 | 5,8 | 15,9 | 21,7 |
Altres problemes de visió | 5,3 | 3,6 | 8,8 | 0,4 | 6,3 | 6,8 | 5,7 | 9,9 | 15,6 |
Sentir-hi | 9,2 | 12,2 | 21,4 | 4,9 | 12,5 | 17,4 | 14,1 | 24,7 | 38,8 |
Rebre qualsevol so | 1,5 | 0,6 | 2,1 | 1,1 | 0,5 | 1,6 | 2,6 | 1,1 | 3,7 |
Audició de sons forts | 2,6 | 3,1 | 5,7 | 1,6 | 3,7 | 5,3 | 4,2 | 6,8 | 11,0 |
Escoltar la parla | 5,2 | 6,0 | 11,2 | 3,0 | 7,8 | 10,8 | 8,2 | 13,8 | 22,0 |
Comunicar-se | 18,2 | 10,1 | 28,3 | 7,4 | 5,2 | 12,6 | 25,6 | 15,3 | 40,9 |
Produir missatges parlats | 14,5 | 6,0 | 20,5 | 5,2 | 2,8 | 8,0 | 19,7 | 8,8 | 28,5 |
Rebre missatges parlats | 11,2 | 4,0 | 15,2 | 4,2 | 2,9 | 7,1 | 15,4 | 6,9 | 22,3 |
Comunicació de missatges escrits | 14,9 | 6,2 | 21,1 | 5,3 | 3,6 | 8,9 | 20,2 | 9,8 | 30,0 |
Comunicació de missatges de gestos, senyals o símbols | 8,2 | 2,5 | 10,7 | 2,0 | 2,1 | 4,2 | 10,2 | 4,6 | 14,9 |
Mantenir una conversa | 13,3 | 6,3 | 19,6 | 4,8 | 3,0 | 7,8 | 18,1 | 9,3 | 27,4 |
Comunicar-se a través de dispositius i tècniques de comunicació | 11,4 | 6,5 | 17,9 | 3,7 | 2,8 | 6,5 | 15,1 | 9,2 | 24,4 |
Aprendre, aplicar coneixements i desenvolupar tasques | 18,6 | 7,1 | 25,7 | 7,0 | 9,8 | 16,8 | 25,6 | 16,9 | 42,5 |
Ús intencionat dels sentits (mirar, escoltar...) | 9,4 | 3,6 | 12,9 | 1,5 | 6,6 | 8,1 | 10,8 | 10,2 | 21,0 |
Aprenentatge bàsic (llegir, escriure, comptar) | 14,1 | 4,6 | 18,8 | 5,5 | 5,0 | 10,5 | 19,6 | 9,7 | 29,3 |
Realitzar tasques senzilles | 8,4 | 3,1 | 11,5 | 2,5 | 4,1 | 6,6 | 10,9 | 7,2 | 18,1 |
Realitzar tasques complexes | 15,5 | 4,4 | 19,9 | 4,2 | 6,9 | 11,1 | 19,7 | 11,3 | 31,0 |
Mobilitat | 26,3 | 33,0 | 59,3 | 14,6 | 61,4 | 76,0 | 40,9 | 94,4 | 135,3 |
Canviar de postures corporals bàsiques | 8,5 | 11,4 | 19,9 | 4,0 | 24,8 | 28,7 | 12,5 | 36,1 | 48,7 |
Mantenir la posició del cos | 9,6 | 13,8 | 23,4 | 6,0 | 27,5 | 33,5 | 15,6 | 41,3 | 57,0 |
Desplaçar-se per la llar | 8,5 | 9,8 | 18,4 | 2,3 | 16,2 | 18,5 | 10,8 | 26,1 | 36,9 |
Desplaçar-se fora de la llar | 17,0 | 17,8 | 34,8 | 6,4 | 29,4 | 35,8 | 23,4 | 47,2 | 70,6 |
Desplaçar-se fent servir mitjans de transport com passatger | 15,8 | 18,0 | 33,8 | 6,0 | 27,3 | 33,3 | 21,8 | 45,3 | 67,1 |
Conduir vehicles | 12,6 | 14,2 | 26,9 | 7,3 | 16,8 | 24,1 | 19,9 | 31,1 | 51,0 |
Aixecar objectes i portar-los | 14,1 | 16,5 | 30,6 | 8,7 | 38,3 | 47,1 | 22,8 | 54,8 | 77,6 |
Moure objectes amb les extremitats superiors | 10,3 | 13,7 | 24,0 | 6,0 | 27,1 | 33,1 | 16,2 | 40,8 | 57,0 |
Ús fi de la mà | 7,7 | 8,9 | 16,6 | 3,0 | 19,6 | 22,5 | 10,7 | 28,5 | 39,1 |
Tenir cura de si mateix | 19,8 | 22,0 | 41,8 | 9,5 | 30,8 | 40,3 | 29,3 | 52,8 | 82,1 |
Rentar-se | 12,4 | 9,9 | 22,2 | 4,7 | 17,4 | 22,0 | 17,0 | 27,2 | 44,3 |
Tenir cura de les parts del cos | 6,3 | 7,4 | 13,7 | 2,9 | 7,7 | 10,5 | 9,2 | 15,0 | 24,2 |
Higiene personal relacionada amb la micció | 9,3 | 5,4 | 14,6 | 3,4 | 9,8 | 13,1 | 12,6 | 15,1 | 27,7 |
Higiene personal relacionada amb la defecació | 7,4 | 3,7 | 11,2 | 1,9 | 6,8 | 8,7 | 9,4 | 10,5 | 19,9 |
Higiene personal relacionada amb la menstruació | z Dada no procedent | z Dada no procedent | : | 3,1 | 1,4 | 4,5 | 3,1 | 1,4 | 4,5 |
Vestir-se i desvestir-se | 12,6 | 9,5 | 22,1 | 4,9 | 17,4 | 22,3 | 17,5 | 26,9 | 44,4 |
Menjar i beure | 6,8 | 4,0 | 10,8 | 2,1 | 6,3 | 8,4 | 8,9 | 10,3 | 19,2 |
Cura de la pròpia salut: acomplir les prescripcions mèdiques | 13,9 | 9,1 | 23,0 | 3,0 | 8,5 | 11,5 | 16,9 | 17,6 | 34,5 |
Cura de la pròpia salut: evitar situacions de perill | 11,7 | 6,5 | 18,2 | 2,8 | 6,8 | 9,6 | 14,5 | 13,3 | 27,9 |
Realitzar les tasques de la llar | 17,2 | 21,5 | 38,7 | 13,8 | 53,5 | 67,3 | 31,0 | 75,0 | 106,0 |
Adquisició de béns i serveis | 14,3 | 16,9 | 31,2 | 12,7 | 44,7 | 57,5 | 27,0 | 61,6 | 88,6 |
Preparar menjars | 11,8 | 11,0 | 22,8 | 6,6 | 17,1 | 23,7 | 18,4 | 28,1 | 46,5 |
Realitzar les tasques de la llar | 15,0 | 14,7 | 29,8 | 13,8 | 53,5 | 67,3 | 28,8 | 68,2 | 97,1 |
Interacció i relacions personals | 16,8 | 11,4 | 28,2 | 6,7 | 9,6 | 16,3 | 23,5 | 21,0 | 44,5 |
Interacciones interpersonals bàsiques | 5,6 | 4,3 | 9,9 | 1,1 | 2,0 | 3,1 | 6,7 | 6,3 | 13,0 |
Relacionar-se amb desconeguts | 9,7 | 5,7 | 15,5 | 3,7 | 2,7 | 6,4 | 13,5 | 8,4 | 21,9 |
Relacions formals | 8,5 | 5,4 | 13,9 | 3,4 | 2,0 | 5,4 | 11,9 | 7,4 | 19,3 |
Relacions socials informals | 8,3 | 6,4 | 14,7 | 2,8 | 5,2 | 8,0 | 11,1 | 11,6 | 22,7 |
Relacions familiars | 11,4 | 5,5 | 16,9 | 4,8 | 3,0 | 7,8 | 16,2 | 8,5 | 24,7 |
Relacions sentimentals | 12,6 | 7,0 | 19,6 | 4,0 | 4,2 | 8,2 | 16,5 | 11,2 | 27,8 |
Total | 48,1 | 51,7 | 99,8 | 26,7 | 85,7 | 112,4 | 74,8 | 137,4 | 212,1 |
Unitats: Milers de persones. | |||||||||
Font: Idescat, a partir de dades de l'Enquesta sobre discapacitats, autonomia personal i situacions de dependència de l'INE. 2008. | |||||||||
Nota: Una mateixa persona pot estar en més d'un grup de discapacitat. | |||||||||
(z) Dada no procedent. | |||||||||
Taxa de població de 6 a 64 anys amb discapacitat. Per tipus de discapacitat, grup d'edat i sexe
Homes | Dones | Total | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
6-44 | 45-64 | Total | 6-44 | 45-64 | Total | 6-44 | 45-64 | Total | |
Veure-hi | 3,8 | 4,4 | 8,2 | 1,2 | 9,0 | 10,2 | 2,5 | 14,2 | 19,0 |
Percebre qualsevol imatge | 0,3 | 0,8 | 0,4 | 0,0 | 1,0 | 0,3 | 0,1 | 0,9 | 0,4 |
Tasques visuals de conjunt | 2,0 | 5,6 | 3,1 | 0,3 | 13,3 | 4,6 | 1,2 | 9,5 | 3,9 |
Tasques visuals de detall | 2,2 | 4,4 | 2,9 | 0,8 | 13,4 | 5,0 | 1,5 | 9,0 | 3,9 |
Altres problemes de visió | 2,7 | 4,1 | 3,1 | 0,2 | 7,0 | 2,5 | 1,5 | 5,6 | 2,8 |
Sentir-hi | 4,7 | 6,2 | 10,9 | 2,7 | 6,8 | 9,5 | 3,7 | 14,0 | 21,2 |
Rebre qualsevol so | 0,8 | 0,7 | 0,8 | 0,6 | 0,6 | 0,6 | 0,7 | 0,6 | 0,7 |
Audició de sons forts | 1,3 | 3,5 | 2,0 | 0,9 | 4,1 | 1,9 | 1,1 | 3,8 | 2,0 |
Escoltar la parla | 2,6 | 6,9 | 3,9 | 1,6 | 8,6 | 4,0 | 2,2 | 7,8 | 4,0 |
Comunicar-se | 9,3 | 5,2 | 14,5 | 4,0 | 2,8 | 6,9 | 6,8 | 8,6 | 22,4 |
Produir missatges parlats | 7,4 | 6,9 | 7,3 | 2,8 | 3,1 | 2,9 | 5,2 | 5,0 | 5,1 |
Rebre missatges parlats | 5,7 | 4,6 | 5,4 | 2,3 | 3,2 | 2,6 | 4,1 | 3,9 | 4,0 |
Comunicació de missatges escrits | 7,6 | 7,1 | 7,5 | 2,9 | 4,0 | 3,3 | 5,3 | 5,6 | 5,4 |
Comunicació de missatges de gestos, senyals o símbols | 4,2 | 2,9 | 3,8 | 1,1 | 2,4 | 1,5 | 2,7 | 2,6 | 2,7 |
Mantenir una conversa | 6,8 | 7,2 | 6,9 | 2,6 | 3,4 | 2,8 | 4,8 | 5,3 | 4,9 |
Comunicar-se a través de dispositius i tècniques de comunicació | 5,8 | 7,4 | 6,3 | 2,0 | 3,1 | 2,4 | 4,0 | 5,2 | 4,4 |
Aprendre, aplicar coneixements i desenvolupar tasques | 9,5 | 3,6 | 13,1 | 3,8 | 5,4 | 9,2 | 6,8 | 9,5 | 23,2 |
Ús intencionat dels sentits (mirar, escoltar...) | 4,8 | 4,1 | 4,6 | 0,8 | 7,3 | 3,0 | 2,9 | 5,7 | 3,8 |
Aprenentatge bàsic (llegir, escriure, comptar) | 7,2 | 5,4 | 6,6 | 3,0 | 5,6 | 3,8 | 5,2 | 5,5 | 5,3 |
Realitzar tasques senzilles | 4,3 | 3,6 | 4,1 | 1,4 | 4,6 | 2,4 | 2,9 | 4,1 | 3,3 |
Realitzar tasques complexes | 7,9 | 5,0 | 7,0 | 2,3 | 7,7 | 4,1 | 5,2 | 6,4 | 5,6 |
Mobilitat | 13,4 | 16,9 | 30,3 | 8,0 | 33,6 | 41,5 | 10,8 | 53,3 | 74,0 |
Canviar de postures corporals bàsiques | 4,4 | 13,1 | 7,0 | 2,2 | 27,5 | 10,5 | 3,3 | 20,4 | 8,8 |
Mantenir la posició del cos | 4,9 | 15,9 | 8,3 | 3,3 | 30,6 | 12,3 | 4,1 | 23,3 | 10,3 |
Desplaçar-se per la llar | 4,3 | 11,3 | 6,5 | 1,3 | 18,0 | 6,8 | 2,9 | 14,7 | 6,6 |
Desplaçar-se fora de la llar | 8,7 | 20,5 | 12,3 | 3,5 | 32,6 | 13,1 | 6,2 | 26,7 | 12,7 |
Desplaçar-se fent servir mitjans de transport com passatger | 8,1 | 20,7 | 11,9 | 3,3 | 30,3 | 12,2 | 5,8 | 25,6 | 12,1 |
Conduir vehicles | 6,5 | 16,4 | 9,5 | 4,0 | 18,7 | 8,8 | 5,3 | 17,6 | 9,2 |
Aixecar objectes i portar-los | 7,2 | 19,0 | 10,8 | 4,8 | 42,5 | 17,2 | 6,0 | 31,0 | 14,0 |
Moure objectes amb les extremitats superiors | 5,2 | 15,7 | 8,5 | 3,3 | 30,1 | 12,1 | 4,3 | 23,1 | 10,3 |
Ús fi de la mà | 3,9 | 10,2 | 5,9 | 1,6 | 21,7 | 8,3 | 2,8 | 16,1 | 7,0 |
Tenir cura de si mateix | 10,1 | 11,2 | 21,3 | 5,2 | 16,8 | 22,0 | 7,7 | 29,8 | 44,9 |
Rentar-se | 6,3 | 11,3 | 7,9 | 2,6 | 19,3 | 8,1 | 4,5 | 15,4 | 8,0 |
Tenir cura de les parts del cos | 3,2 | 8,5 | 4,9 | 1,6 | 8,5 | 3,9 | 2,4 | 8,5 | 4,4 |
Higiene personal relacionada amb la micció | 4,7 | 6,2 | 5,2 | 1,8 | 10,8 | 4,8 | 3,3 | 8,5 | 5,0 |
Higiene personal relacionada amb la defecació | 3,8 | 4,3 | 3,9 | 1,1 | 7,5 | 3,2 | 2,5 | 5,9 | 3,6 |
Higiene personal relacionada amb la menstruació | z Dada no procedent | z Dada no procedent | : | 1,7 | 1,6 | 1,7 | 0,8 | 0,8 | 0,8 |
Vestir-se i desvestir-se | 6,4 | 10,9 | 7,8 | 2,7 | 19,4 | 8,2 | 4,6 | 15,2 | 8,0 |
Menjar i beure | 3,5 | 4,6 | 3,8 | 1,1 | 7,0 | 3,1 | 2,3 | 5,8 | 3,5 |
Cura de la pròpia salut: acomplir les prescripcions mèdiques | 7,1 | 10,5 | 8,1 | 1,7 | 9,4 | 4,2 | 4,5 | 9,9 | 6,2 |
Cura de la pròpia salut: evitar situacions de perill | 6,0 | 7,5 | 6,5 | 1,6 | 7,5 | 3,5 | 3,8 | 7,5 | 5,0 |
Realitzar les tasques de la llar | 8,8 | 11,0 | 19,8 | 7,5 | 29,2 | 36,8 | 8,2 | 42,4 | 57,9 |
Adquisició de béns i serveis | 7,3 | 19,5 | 11,0 | 7,0 | 49,6 | 21,1 | 7,1 | 34,8 | 16,0 |
Preparar menjars | 6,0 | 12,7 | 8,1 | 3,6 | 19,0 | 8,7 | 4,9 | 15,9 | 8,4 |
Realitzar les tasques de la llar | 7,7 | 17,0 | 10,5 | 7,5 | 59,4 | 24,6 | 7,6 | 38,6 | 17,5 |
Interacció i relacions personals | 8,6 | 5,8 | 14,4 | 3,7 | 5,2 | 8,9 | 6,2 | 11,9 | 24,3 |
Interacciones interpersonals bàsiques | 2,9 | 4,9 | 3,5 | 0,6 | 2,2 | 1,1 | 1,8 | 3,6 | 2,3 |
Relacionar-se amb desconeguts | 5,0 | 6,6 | 5,5 | 2,0 | 3,0 | 2,4 | 3,6 | 4,8 | 3,9 |
Relacions formals | 4,4 | 6,2 | 4,9 | 1,8 | 2,3 | 2,0 | 3,1 | 4,2 | 3,5 |
Relacions socials informals | 4,2 | 7,4 | 5,2 | 1,5 | 5,8 | 2,9 | 2,9 | 6,6 | 4,1 |
Relacions familiars | 5,8 | 6,3 | 6,0 | 2,6 | 3,3 | 2,8 | 4,3 | 4,8 | 4,4 |
Relacions sentimentals | 6,4 | 8,1 | 6,9 | 2,2 | 4,7 | 3,0 | 4,4 | 6,4 | 5,0 |
Total | 24,6 | 59,5 | 35,3 | 14,6 | 95,1 | 41,2 | 19,7 | 77,6 | 38,2 |
Unitats: Taxa per 1.000 habitants. | |||||||||
Font: Idescat, a partir de dades de l'Enquesta sobre discapacitats, autonomia personal i situacions de dependència de l'INE. 2008. | |||||||||
Nota: Una mateixa persona pot estar en més d'un grup de discapacitat. | |||||||||
(z) Dada no procedent. | |||||||||