- Survey on Disability, Personal Autonomy and Dependency Situations
- Population with disability
- Degree of severity of disabilities
- without help
- Population from 6 to 64 years
- Maximum level of severity
- Type of disability
Population from 6 to 64 years with disability. Men. By types of disability and degree of severity. without help
Població de 6 a 64 anys amb discapacitat. Homes. Per tipus de discapacitat i el seu grau de severitat sense ajuda
Catalonia
2008
Moderada | Severa | Severitat total | No consta | Total | |
---|---|---|---|---|---|
Veure-hi | |||||
Percebre qualsevol imatge | z Dada no procedent | z Dada no procedent | 1,3 | 0,0 | 1,3 |
Tasques visuals de conjunt | 1,9 | 4,9 | 1,3 | 0,0 | 8,1 |
Tasques visuals de detall | 2,8 | 4,0 | 1,4 | 0,0 | 8,2 |
Altres problemes de visió | 3,5 | 2,6 | 0,8 | 0,0 | 6,9 |
Sentir-hi | |||||
Rebre qualsevol so | z Dada no procedent | z Dada no procedent | 2,1 | 0,0 | 2,1 |
Audició de sons forts | 1,3 | 3,1 | 0,7 | 0,3 | 5,1 |
Escoltar la parla | 7,4 | 4,8 | 2,3 | 0,3 | 14,5 |
Comunicar-se | |||||
Produir missatges parlats | 6,7 | 9,0 | 3,2 | 0,0 | 18,9 |
Rebre missatges parlats | 3,6 | 8,0 | 2,0 | 0,0 | 13,6 |
Comunicació de missatges escrits | 3,5 | 8,9 | 6,4 | 0,0 | 18,7 |
Comunicació de missatges de gestos, senyals o símbols | 3,3 | 4,4 | 2,6 | 0,0 | 10,3 |
Mantenir una conversa | 5,1 | 8,6 | 4,4 | 0,0 | 18,1 |
Comunicar-se a través de dispositius i tècniques de comunicació | 3,6 | 5,1 | 7,8 | 0,0 | 16,5 |
Aprendre, aplicar coneixements i desenvolupar tasques | |||||
Ús intencionat dels sentits (mirar, escoltar...) | 3,8 | 5,8 | 1,5 | 0,3 | 11,1 |
Aprenentatge bàsic (llegir, escriure, comptar) | 5,0 | 7,5 | 5,3 | 0,0 | 17,8 |
Realitzar tasques senzilles | 3,5 | 4,2 | 2,9 | 0,0 | 10,6 |
Realitzar tasques complexes | 4,7 | 6,3 | 7,4 | 0,0 | 18,4 |
Mobilitat | |||||
Canviar de postures corporals bàsiques | 5,6 | 6,6 | 4,5 | 0,0 | 16,8 |
Mantenir la posició del cos | 5,9 | 9,6 | 4,3 | 0,0 | 19,9 |
Desplaçar-se per la llar | 5,6 | 6,1 | 4,1 | 0,0 | 15,8 |
Desplaçar-se fora de la llar | 7,1 | 14,5 | 8,6 | 0,0 | 30,2 |
Desplaçar-se fent servir mitjans de transport com passatger | 5,9 | 12,4 | 11,1 | 0,0 | 29,3 |
Conduir vehicles | 3,1 | 5,2 | 14,7 | 0,0 | 22,9 |
Aixecar objectes i portar-los | 9,9 | 8,9 | 7,1 | 0,0 | 25,9 |
Moure objectes amb les extremitats superiors | 4,8 | 10,7 | 4,7 | 0,0 | 20,1 |
Ús fi de la mà | 4,8 | 6,2 | 3,8 | 0,0 | 14,8 |
Tenir cura de si mateix | |||||
Rentar-se | 7,7 | 5,0 | 7,3 | 0,3 | 20,0 |
Tenir cura de les parts del cos | 5,3 | 8,4 | 8,6 | 0,8 | 22,2 |
Higiene personal relacionada amb la micció | 4,9 | 3,7 | 5,1 | 0,0 | 13,7 |
Higiene personal relacionada amb la defecació | 3,8 | 2,8 | 4,1 | 0,0 | 10,7 |
Higiene personal relacionada amb la menstruació | z Dada no procedent | z Dada no procedent | z Dada no procedent | z Dada no procedent | : |
Vestir-se i desvestir-se | 6,0 | 5,7 | 8,0 | 0,3 | 19,7 |
Menjar i beure | 2,5 | 3,9 | 3,4 | 0,3 | 9,9 |
Cura de la pròpia salut: acomplir les prescripcions mèdiques | 4,2 | 5,5 | 11,1 | 0,5 | 20,8 |
Cura de la pròpia salut: evitar situacions de perill | 2,9 | 4,3 | 9,7 | 0,3 | 16,9 |
Realitzar les tasques de la llar | |||||
Adquisició de béns i serveis | 6,9 | 6,5 | 13,8 | 0,0 | 27,2 |
Preparar menjars | 2,9 | 4,3 | 13,9 | 0,1 | 21,2 |
Realitzar les tasques de la llar | 4,9 | 7,0 | 13,5 | 0,6 | 25,4 |
Interacció i relacions personals | |||||
Interacciones interpersonals bàsiques | 2,1 | 4,6 | 1,7 | 0,0 | 8,5 |
Relacionar-se amb desconeguts | 1,7 | 4,7 | 6,5 | 0,3 | 12,9 |
Relacions formals | 1,3 | 5,4 | 5,7 | 0,3 | 12,4 |
Relacions socials informals | 2,6 | 5,6 | 4,0 | 0,3 | 12,2 |
Relacions familiars | 1,7 | 5,4 | 7,4 | 0,0 | 14,6 |
Relacions sentimentals | 1,9 | 4,7 | 10,5 | 0,0 | 17,1 |
Unitats: Milers de persones. | |||||
Font: Idescat, a partir de dades de l'Enquesta sobre discapacitats, autonomia personal i situacions de dependència de l'INE. 2008. | |||||
Nota: Una mateixa persona pot estar en més d'una categoria de discapacitat. | |||||
(z) Dada no procedent. | |||||