Saltar al contingut principal

E01 Índex de confiança del consumidor

L'Índex de confiança del consumidor mesura el nivell d'optimisme o pessimisme dels consumidors respecte de la situació actual i les expectatives de futur dels consumidors pel que fa a la seva economia familiar, les condicions del mercat de treball i l'economia del país en general.

L'objectiu de l'Índex és arribar a anticipar les intencions de despesa de les llars i el comportament del consum privat, a partir de les expectatives dels consumidors quant a la seva capacitat econòmica futura i la situació general del país, ja que això influeix directament en les decisions de consum i d'estalvi de les llars. En aquest sentit, un major nivell de confiança indica una major predisposició a la despesa, mentre que una menor confiança assenyala una tendència cap a l'estalvi o cap a la contenció de la despesa.

L'Idescat, a partir d'una enquesta als consumidors que fa el Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS) en el marc de l'estadística Índex de confiança del consumidor, elabora, amb caràcter experimental per a Catalunya, l'Índex de confiança del consumidor i els seus components.

En tractar-se d'una estadística experimental, els resultats que es difonen són provisionals, poden estar subjectes a revisió i millora, i no tenen la consideració d'estadística oficial.