Saltar al contingut principal

Educació infantil. Unitats escolars i alumnes. Per titularitat del centre i sexe. Comarques i Aran

Educació infantil. Alumnes. Per titularitat del centre i sexe. Total. Comarques i Aran Vallès Oriental
Nens Nenes Total
Curs 2023/24 7.160 6.902 14.062
Curs 2022/23 7.505 7.181 14.686
Curs 2021/22 7.498 7.213 14.711
Curs 2020/21 7.464 7.020 14.484
Curs 2019/20 8.073 7.628 15.701
Curs 2018/19 8.085 7.737 15.822
Curs 2017/18 8.327 7.785 16.112
Curs 2016/17 8.701 7.872 16.573
Font:
Curs 2016/17-Curs 2018/19: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2019/20-Curs 2022/23: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2023/24: Departament d'Educació i Formació Professional
Notes:
Inclou només les dades dels centres autoritzats pel Departament d'Ensenyament.
Inclou només les dades dels centres autoritzats pel Departament d'Ensenyament.
Educació infantil. Alumnes. Per titularitat del centre i sexe. Sector públic. Comarques i Aran Vallès Oriental
Nens Nenes Total
Curs 2023/24 5.698 5.406 11.104
Curs 2022/23 5.930 5.628 11.558
Curs 2021/22 5.831 5.634 11.465
Curs 2020/21 5.791 5.507 11.298
Curs 2019/20 6.203 5.900 12.103
Curs 2018/19 6.237 5.930 12.167
Curs 2017/18 6.406 5.965 12.371
Curs 2016/17 6.855 6.080 12.935
Font:
Curs 2016/17-Curs 2018/19: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2019/20-Curs 2022/23: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2023/24: Departament d'Educació i Formació Professional
Notes:
Inclou només les dades dels centres autoritzats pel Departament d'Ensenyament.
Inclou només les dades dels centres autoritzats pel Departament d'Ensenyament.
Educació infantil. Alumnes. Per titularitat del centre i sexe. Sector privat. Comarques i Aran Vallès Oriental
Nens Nenes Total
Curs 2023/24 1.462 1.496 2.958
Curs 2022/23 1.575 1.553 3.128
Curs 2021/22 1.667 1.579 3.246
Curs 2020/21 1.673 1.513 3.186
Curs 2019/20 1.870 1.728 3.598
Curs 2018/19 1.848 1.807 3.655
Curs 2017/18 1.921 1.820 3.741
Curs 2016/17 1.846 1.792 3.638
Font:
Curs 2016/17-Curs 2018/19: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2019/20-Curs 2022/23: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2023/24: Departament d'Educació i Formació Professional
Notes:
Inclou només les dades dels centres autoritzats pel Departament d'Ensenyament.
Inclou només les dades dels centres autoritzats pel Departament d'Ensenyament.

Darrera actualització: 30 de setembre de 2025.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació infantil
Etapa educativa preobligatòria que s'imparteix als infants de 0 a 6 anys. S'organitza en dos cicles de tres cursos: primer cicle o primera infància (de 0 a 3 anys) i segon cicle o primer ensenyament (de 3 a 6 anys). Poden impartir el primer cicle d'educació infantil els centres creats o autoritzats per l'Administració educativa. Els centres que únicament imparteixen el primer cicle d'educació infantil tenen la denominació genèrica de llar d'infants o escola bressol.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Les dades són provisionales.