Saltar al contingut principal

Educació secundària. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran

Educació secundària. Centres i professors. Per titularitat del centre. Comarques i Aran Vallès Oriental
Centres Professors
Públics Privats Total Públics Privats Total
Curs 2023/24 44 21 65 2.525 561 3.086
Curs 2022/23 45 21 66 2.579 582 3.161
Curs 2021/22 43 21 64 2.286 586 2.872
Curs 2020/21 43 21 64 2.330 593 2.923
Curs 2019/20 43 21 64 2.291 585 2.876
Curs 2018/19 42 21 63 2.246 562 2.808
Curs 2017/18 42 21 63 1.904 556 2.460
Curs 2016/17 42 21 63 1.819 547 2.366
Curs 2015/16 42 21 63 1.898 519 2.417
Font:
Curs 2015/16-Curs 2018/19: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2019/20-Curs 2023/24: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Nota: La nova comarca del Moianès es va crear l'1 de maig de 2015 a partir de l'agregació de cinc municipis de la comarca del Bages, un de la comarca d'Osona i quatre de la comarca del Vallès Oriental.

Darrera actualització: 30 de setembre de 2025.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Educació secundària
Ensenyament que comprèn: educació secundària obligatòria (ESO), batxillerat i ensenyaments professionals específics de grau mitjà i de grau superior.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades de centres i professors es donen, d'una banda, per al conjunt d'educació infantil i primària i, de l'altra, per a l'educació secundària, respectivament, ja que sovint, en tots dos casos, centres i professors són comuns en els diferents nivells que s'hi inclouen.

Les dades són provisionales.