Saltar al contingut principal

Educació secundària. Alumnes. Per titularitat del centre i nivells. Comarques i Aran

Educació secundària. Alumnes. Total. Per nivells. Comarques i Aran Vallès Oriental
ESO Batxillerat CFGM CFGS PFI Total
Curs 2023/24 20.306 5.374 4.333 3.030 359 33.402
Curs 2022/23 20.323 5.318 4.159 2.806 373 32.979
Curs 2021/22 19.926 5.215 3.744 2.891 416 32.192
Curs 2020/21 19.927 5.064 3.462 2.696 433 31.582
Curs 2019/20 20.095 5.018 3.423 2.755 449 31.740
Curs 2018/19 19.647 4.966 3.214 2.730 416 30.973
Curs 2017/18 19.039 4.913 3.099 2.606 434 30.091
Curs 2016/17 18.472 4.828 2.993 2.420 419 29.132
Curs 2015/16 18.125 4.576 2.989 2.260 404 28.354
Font:
Curs 2015/16-Curs 2018/19: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2019/20: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2019/20: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2020/21-Curs 2022/23: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2023/24: Departament d'Educació i Formació Professional
Notes:
Batxillerat: no inclou el centre de batxillerat a distància del sector públic.
CFGM: Cicles formatius de grau mitjà.
CFGS: Cicles formatius de grau superior.
PFI: Programes de formació i inserció.
Educació secundària. Alumnes. Sector públic. Per nivells. Comarques i Aran Vallès Oriental
ESO Batxillerat CFGM CFGS PFI Total
Curs 2023/24 15.779 4.419 3.576 2.449 250 26.473
Curs 2022/23 15.833 4.355 3.255 2.221 272 25.936
Curs 2021/22 15.450 4.274 2.832 2.189 289 25.034
Curs 2020/21 15.417 4.153 2.668 2.035 305 24.578
Curs 2019/20 15.586 4.107 2.695 2.086 306 24.780
Curs 2018/19 15.200 4.040 2.600 2.077 287 24.204
Curs 2017/18 14.622 4.031 2.494 2.044 304 23.495
Curs 2016/17 14.120 4.000 2.414 1.948 297 22.779
Curs 2015/16 13.778 3.770 2.475 1.845 301 22.169
Font:
Curs 2015/16-Curs 2018/19: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2019/20: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2019/20: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2020/21-Curs 2022/23: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2023/24: Departament d'Educació i Formació Professional
Notes:
Batxillerat: no inclou el centre de batxillerat a distància.
CFGM: Cicles formatius de grau mitjà.
CFGS: Cicles formatius de grau superior.
PFI: Programes de formació i inserció.
Educació secundària. Alumnes. Sector privat. Per nivells. Comarques i Aran Vallès Oriental
ESO Batxillerat CFGM CFGS PFI Total
Curs 2023/24 4.527 955 757 581 109 6.929
Curs 2022/23 4.490 963 904 585 101 7.043
Curs 2021/22 4.476 941 912 702 127 7.158
Curs 2020/21 4.510 911 794 661 128 7.004
Curs 2019/20 4.509 911 728 669 143 6.960
Curs 2018/19 4.447 926 614 653 129 6.769
Curs 2017/18 4.417 882 605 562 130 6.596
Curs 2016/17 4.352 828 579 472 122 6.353
Curs 2015/16 4.347 806 514 415 103 6.185
Font:
Curs 2015/16-Curs 2018/19: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2019/20: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2019/20: Departament d'Ensenyament. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2020/21-Curs 2022/23: Departament d'Educació. Servei d'indicadors i estadística.
Curs 2023/24: Departament d'Educació i Formació Professional
Notes:
CFGM: Cicles formatius de grau mitjà.
CFGS: Cicles formatius de grau superior.
PFI: Programes de formació i inserció.

Darrera actualització: 30 de setembre de 2025.

Nota metodològica

Definició de conceptes

Batxillerat
Ensenyament de dos cursos acadèmics, dels setze anys als divuit. Per accedir-hi s'ha de tenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria. En acabar aquests estudis, els alumnes que els hagin cursat satisfactòriament en qualsevol de les seves modalitats, reben el títol de batxiller amb accés a l'educació superior.
Educació secundària
Ensenyament que comprèn: educació secundària obligatòria (ESO), batxillerat i ensenyaments professionals específics de grau mitjà i de grau superior.
Educació secundària obligatòria (ESO)
Ensenyament que comprèn quatre cursos acadèmics. Generalment s'inicia l'any natural en què es compleixen 12 anys i s'acaba als 16. Els alumnes que obtenen el títol de graduat o graduada en ESO poden accedir al batxillerat o bé a un cicle formatiu de grau mitjà de formació professional, d'ensenyaments esportius (si se supera la prova específica d'accés) o d'arts plàstiques i disseny.
Ensenyament professional de grau mitjà
Estudi que comprèn un conjunt d'ensenyaments que capaciten per al desenvolupament de diverses professions. Té una durada variable d'acord amb la professió. Per accedir-hi cal tenir el títol de graduat en educació secundària o equivalent. Els alumnes que superen aquests ensenyaments reben el títol de tècnic en la professió corresponent.
Ensenyament professional de grau superior
Estudi que capacita per al desenvolupament de diverses professions. Té una durada variable d'acord amb la professió. Per accedir-hi cal tenir el títol de batxiller o equivalent. Els alumnes que superen aquests ensenyaments reben el títol de tècnic superior, que habilita per a l'exercici de la professió. També permet l'accés als estudis universitaris de primer cicle del corresponent sector professional.
Programes de qualificació professional inicial (PQPI)
Es dirigeixen a alumnes més grans de 16 anys que no han obtingut el títol de GESO (graduat/ada en ESO). Incorporen tres tipus de mòduls, que proporcionen: competències professionals (mòduls A), formació de caràcter general (mòduls B), el títol de GESO (mòduls voluntaris C). Les proves d'accés amb exempcions se suprimiran a partir del curs 2012-2013.

Aspectes metodològics

Les dades relatives a l'educació infantil, primària i secundària són fruit de l'explotació de les dades facilitades al Departament d'Ensenyament pels centres docents de tots els nivells educatius. El sector públic inclou les dades dels centres que depenen del Departament d'Ensenyament i d'altres administracions públiques, mentre que el sector privat ho fa dels centres de titularitat privada.

L'any 1990 s'aprova la Llei d'ordenació general del sistema educatiu (LOGSE), que modifica l'anterior sistema educatiu (LGE) de l'any 1970. El curs 1991/92 es comencen a introduir progressivament els ensenyaments aprovats per la nova llei i el curs 2000/01 va ser el primer en què ja no estava en vigor cap dels ensenyaments de l'anterior sistema educatiu.

Els dos models educatius, però, han coexistit al llarg del període d'experimentació i d'implantació de la nova llei educativa.

Les dades són provisionals.